Jump to content
×
×
  • Create New...

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

  • Bu Alana Reklam Verebilirsiniz
    Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Araba Park Etme Oyunu Örnek Kodları | Flash CS5 ActionScript 3.0

Rate this topic


programYaz
 Share


Recommended Posts

Araba Park Etme Oyunu Örnek Kodları | Flash CS5 ActionScript 3.0
 Share


  • Members

çok basit bir hali ile araba park etme oyunu yapacağız. Yön tuşlarını kullanarak arabayı hareket ettireceğiz. Arabayı Çevirmek içinse A ve S harf tuşlarını kullanacağız. Dediğim gibi burada tam bir oyunu kodlamayacağız ama size fikir verme açısından basit halini yapacağız. Sizler kodları geliştirerek daha iyilerini yapabilirsiniz. Şimdiden kolay gelsin.

İlk önce Flash ile ActionScript 3.0 bir sahne açın.

Sahnenin içerisine çeşitli engeller ve bir araba ekleyin. Benim yerleşimim aşağıdaki gibidir.

 

arabaparki1.png

 

Arabayı Çevirmek için A-S tuşlarını kullanın yazan kısım dinamik metin alanıdır ve adı mesajdır.
Renkli ve kalın çizgili dörtgen şeklindeki engellerin isimleri sırası ile e1,e2,e3,e4,e5 ve e6, içi beyaz ve ince çizgili alanın ismi ise parkyeri olarak belirlenmiştir. Araba nesnemizin adıda tahmin edeceğiniz gibi araba.

Bu yerleşimi yapınca zaman çizelgesinde ikinci kareyi sağ tıklayın ve boş ana kare ekleyi seçin. Karşınıza boş bir sahne gelecektir. Sahneye bir buton ekleyin ve adını oyna olarak belirleyin.

Artık tasarımı tamamlandı. Zaman çizelgesinde 1. kareye gelin ve F9 tuşuna basarak kod ekranını açın ve aşağıdaki kodları yazın.

 

//animasyonu durdurur
stop();
//hangi işlemde çalışacak fonksiyonları belirler
//fonksiyonlar hareket,cevir ve carpma
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket);
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, cevir);
this.addEventListener( Event.ENTER_FRAME, carpma)
 
//hareket fonksiyonu
//klavyedeki yön tuşlarına göre arabanın koordinatlarını değiştirir.
function hareket(event:KeyboardEvent) 
{
	if (event.keyCode==Keyboard.LEFT) {
        araba.x -= 1; // top nesnesinin x koordinatını 1 eksiltir.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.RIGHT) {
        araba.x+=1; // top nesnesinin x koordinatını 1 artırır.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.UP) {
        araba.y-=1; // top nesnesinin y koordinatını 1 eksiltir.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) {
        araba.y+=1; //top nesnesinin y koordinatını 1 artırır.
    }
	if (araba.x == parkyeri.x && araba.y == parkyeri.y)
	   mesaj.text ="Tebrikler...";
}
 
//cevir fonksiyonu
//A veya S tuşlarına basılınca nesneyi sağa yada sola çevirir.
function cevir(event:KeyboardEvent) {
if (String.fromCharCode(event.charCode)=="a" || String.fromCharCode(event.charCode)=="A")
	{
	  araba.rotation += 5;
	}
	if (String.fromCharCode(event.charCode)=="s" || String.fromCharCode(event.charCode)=="S")
	{
	  araba.rotation -= 5;
	}
}
 
//carpma fonksiyonu
//araba engellere çarparsa yapılacak işlemler
function carpma( e:Event ):void
{
    if(araba.hitTestObject(e1) || araba.hitTestObject(e2) || araba.hitTestObject(e3) || 
	   araba.hitTestObject(e4) || araba.hitTestObject(e5) || araba.hitTestObject(e6))
       {
           gotoAndStop(2);
       }
}

 

Zaman çizelgesindeki 2. kareye geçin ve aşağıdaki kodları yazın.

 

oyna.addEventListener(MouseEvent.CLICK,basa);
function basa (e:MouseEvent)
{gotoAndStop(1);}

 

Ada LoveLace

Link to comment
Share on other sites


Konu Altı Reklam 1
Konu Altı Reklam 2
  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...