Jump to content
×
×
  • Create New...

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

  • Bu Alana Reklam Verebilirsiniz
    Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Adsense Reklam Yerleşimi Ve Para Kazanma İle İlgili Püf Noktalar

Rate this topic


radeonADS
 Share


Recommended Posts

Adsense Reklam Yerleşimi Ve Para Kazanma İle İlgili Püf Noktalar
 Share


  • Members

706-1-1536x864.jpg

AdSense gelirinizi artırmanız için reklam yerleşiminden sitenizin içeriğine kadar pek çok kritere yönelik ipucuna göz atalım mı?

Yerleşim

Adsense’te her sayfa için üç standart reklam yerleşimine izin verilir. Maksimum fayda için hepsini kullanabilirsiniz.

Kitleniz için en çok hangi yerleşimin işe yarayacağına, sitenize benzeyen popüler sitelerin reklam yerleşimlerini inceleyerek karar verebilirsiniz. İlk hafta Google’ın önerilerine göre reklamlarınızı yerleştirip ikinci hafta incelemelerinize göre denemeler yapabilir ve iki hafta arasındaki kazanç farkından çıkarımlara ulaşabilirsiniz.

 

Yerleşim konusunda sık rastlanan diğer önerileri sıralayalım:

  • Başlığınızın ya da logonuzun altına bir reklam panosu yerleştirmek de reklamın fark edilmesi açısından önemli.
  • Web sitenizde fazladan banner eklemenizi sağlayacak bir veya iki kenar çubuğu bulundurabilirsiniz.
  • İçeriğinizin ortasına veya sonuna yatay bir banner reklam ekleyebilirsiniz.
  • WordPress kullanıcıları function.php dosyasına yerleştirdikleri kod ile sayfanın istediği yerine reklam alabilir.

Renk ve Boyut

 

Reklamlarınızın stili ve boyutu, ziyaretçilerinizin hangi reklamları tıklayacağını ya da hangilerini görmezden geleceğini etkileyebilir.

Doğru reklam stillerini seçerken, hedefiniz onları daha görünür hale getirmek ve reklam körlüğünü azaltmak olmalıdır.

En fazla gelire yol açan seçenekleri bulmak için bağlantı, banner ve video blokları gibi reklam türleri, yerleşimleri, renk ve boyutlarına dair denemeler yapabilirsiniz.

 

  • Renk

Renk seçiminde tıklamaları artırdığı kanıtlanmış üç popüler teknik bulunur:

1.    Karışım: Reklam birimleriniz için kenarlıklar ve arka plan için sayfanızın rengiyle aynı rengi kullanabilirsiniz.

2.    Tamamlayıcı: Sitenizde zaten var olan, ancak reklamların yerleştirildiği arka planla ve kenarlıklarla tam olarak eşleşmeyen renkleri kullanabilirsiniz.

3.    Kontrast: Sitenizde öne çıkan renkleri seçebilirsiniz.

  • Boyut

Tıklama oranını artırmak için Google, ana sayfanızın üst kısmında ve ana gezinme çubuğunun altında büyük banner (728 × 90) reklam kullanmanızı önerir.

Sayfa uzunluğuna bağlı olarak, ana sayfanın ortasında veya sonunda aynı boyutta (728 × 90) dikey reklam birimi de kullanabilirsiniz.

Bloglar için makalelerin üstüne ve yorum bölümünden önce yayınınızın sonunda 336 × 280 ölçülerinde büyük dikdörtgen reklam birimi yerleştirmeniz önerilir. Ana sayfa için de kenar çubuğunda dikey ve orta boy dikdörtgen reklam birimi yerleştirebilirsiniz.

Standart boyutlarla başlayıp tek tek deneyerek hangisinin daha fazla tıklamaya yol açıp açmadığını keşfetmeye çalışabilirsiniz.

En iyi çalışan Adsense boyutlarından bazıları şunlardır:

  • 336 x 280
  • 300 x 250
  • 728 x 90
  • 160 x 600

Tanıtım

Sosyal medya paylaşımları, e-posta abonelikleri ve backlink denen otoriter sitelerden aldığınız bağlantılar gibi sitenizin ve içeriklerinizin tanınmasını sağlayacak stratejiler Adsense geliriniz için önemlidir..

Mobil Uyum

Google’ın sitenizi görüntüleyen mobil cihazlara uygun reklam boyutlarını gönderebilmesi için web sitenizin mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olmalısınız.

Reklamlarınızın nasıl göründüğüne bakmak için akıllı telefonunuzdan sitenize girerek kontroller yapmanız önerilir.

Analiz

Google’ın sunduğu araç ve geri bildirimlerle verilerinizi analiz etmenizde yarar var. Web sitenizdeki reklam yerleşimleri için, hangilerinin işe yaradığını görmek üzere bazı eklentilerle A / B testi de yapabilirsiniz.

Bloğunuzun Konusu

Web sitenizden başarılı bir şekilde para kazanmak için bloğunuz, forumunuz ya da siteniz için seçtiğiniz konunun, insanların ilgisini çekecek, aranma hacmi yüksek, reklam verilebilir, cazip bir konu olması önemli.

İçerik

AdSense ya da diğer para kazanma yöntemleri aracılığıyla gelirinizi artırmak istiyorsanız hedef kitlenizin okumak istediği güçlü içeriğe sahip olmanız gerekir.

Değerli içeriğin, trafiği sitenize çekme potansiyeli çok yüksektir ve daha fazla trafik, daha fazla tıklama anlamına gelir. Bu da Google AdSense kazançlarında artışa neden olur.

Sitenize düzenli olarak yeni içerik eklemek sizin için zor bir seçenekse sitenize bir forum entegre ederek kullanıcıların içerik eklemesini sağlayabilir ve bu sorunu çözebilirsiniz. Belirli konulara dair araştırma yapan ya da tartışmaya katılanların o konuyla ilgili reklamlara tıklama olasılığı yüksektir.

Google’ın yasakladığı içerik türlerinden uzak durun.

Dürüstçe organik trafik oluşturmak; ancak değerli, bilgilendirici içerik ve arama motoru optimizasyonu (SEO) tekniklerinin katkılarıyla başarılabilir.

Anahtar Kelime

İlgi çekici ve doyurucu içerik yayımlamanın yanı sıra, ziyaretçileri web sitenize yönlendiren anahtar kelimelere de odaklanmalısınız. Reklam verenler satış veya dönüşümle sonuçlanan arama terimleriyle ilgilendiğinden ve Adsense reklamları; trafiğiniz arama motorlarından geldiğinde en iyi performansı gösterdiğinden, siteniz için doğru anahtar kelimeleri bulmanız ve kullanmanız gerekir.

Search Console yardımıyla, web sitenize hangi anahtar kelimelerin ekleneceğini ve hangilerinin optimize edileceğini görebilirsiniz. Kârlı anahtar kelimeler bulmak için Semrush gibi bir araç da kullanabilirsiniz.

Google’ın Kuralları ve Uyarılar

Site sahipleri Google’ın genel yönergelerine ve AdSense’in politikalarına uymalıdır. Kendi reklamlarınızı tıklamamalı ve yakınlarınızdan onları tıklamasını istememelisiniz.

Tıklamaları teşvik etmek, tıklama başına ödeme (PPC) alanı satın almak veya AdSense sayfalarına trafik çekmek için tasarlanmış bir programı kullanmak kurallara aykırıdır.

Ayrıca e-postanızı düzenli olarak kontrol etmeniz, Google’ın sitenize dair uyarı ve şikayetlerini kaçırmanızı engelleyecektir.

Ezoic

Ezoic; AdSense kazançlarını artırmak için otomatik olarak optimizasyon yapan ücretsiz bir yapay zeka aracı.

Reklam yerleşiminin ve reklam boyutunun, AdSense gelirini artırmanın iki önemli yönü olduğundan yukarıda bahsetmiştik. Ancak, bunları manuel olarak test etmek yerine kullanıcı deneyimine odaklı Ezoic gibi araçlardan yararlanılabilir.

Ezoic; ayda 20.000’den fazla sayfa görüntülemesine sahip blogcuların kullanabileceği, AdSense kazançlarını artırmak için otomatik olarak optimizasyon yapan ücretsiz bir yapay zeka aracıdır.

Reklam alanlarınız için Google’dan daha fazla ücret teklif edenlerin reklamlarını yayınlamanızı sağlar. Mevcut Google AdSense hesabınızı Ezoic’e bağlayabilir ve o hesaptan gelir elde etmeye devam edebilirsiniz.

Ezoic, AdSense reklam kodlarınızın üstüne ve altına birer satır kod ekleyerek kolaylıkla entegre edilebilir. Kazancınızı dolar olarak yansıtan Ezoic gelirlerinize, Payoneer ile ulaşabilirsiniz.

Kullanıcı Deneyimi

Sitenizde ziyaretçilerinize aradıklarıyla alakalı, estetik açıdan keyif verici ve ilgi çekici nitelikte değerli içerikler sunmanız, sitenizin hızlı yüklenmesi, iletişim bilgilerinizin ve anlaşılır bir gezinme çubuğunun bulunması kullanıcı deneyimi ve dolaylı olarak da AdSense kazancınız açısından önemlidir.

Ayrıca, reklamlarınızın ziyaretçilerinizi rahatsız etmediğinden ve olumsuz bir algı oluşturmadığından emin olmalısınız.

Rakipler veya Şüpheli Reklamlar

Sitenizde rakiplerinize ait reklamların yayınlanmaması için, AdSense 200 adet URL’yi engellemenize izin verir.

Sitenizde yayımlanan AdSense reklamlarının rakiplerinize ait olduğunu görebilir ya da meşru olmayan reklamlarla karşılaşabilirsiniz. Bunların sitenizde görünmesini önlemek için Google AdSense, 200 adet URL’yi engellemenize olanak tanır.

Ancak sitenizde hangi reklamların yayımlandığını bilmediğiniz için siz fark edene kadar görünmeye devam etmelerine engel olamazsınız.

Ayrıca engellenecek URL’yi edinme konusunda dikkatli olmanız gerekir. Bir bağlantıyı AdSense’te engelleyebilmeniz için en iyi yol, bağlantıya sağ tıklayıp “Bağlantı Adresini Kopyala”yı seçmeniz ve bir dokümana veya Not Defteri gibi metin düzenleyicisine yapıştırmaktır. Sonra bu uzun Google URL’si içinde reklamın gittiği sayfanın URL’sini kopyalayıp engellenen reklamlar alanına yapıştırabilirsiniz.

 

.

Link to comment
Share on other sites


Konu Altı Reklam 1
Konu Altı Reklam 2
  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...