Members radeonADS Posted April 26, 2022 Members #1 Share Posted April 26, 2022 YouTube Video Dosya Adı Montajı tamamlanmış harika bir video hazırladınız. Sabırsızlıkla YouTube kanalınıza yüklemek ve hemen yayına almak istiyorsunuz. Çok izlenme ve abone kazanmak istiyorsunuz. Buraya kadar her şey güzel ve heyecanlı. Ama YouTube SEO işlerine daha videomuzu yüklemeden önce başlamalısınız. İşte ipucu! Şöyle ki örneğin videonuzda çikolatalı kek tarifi veriyorsunuz. Video dosyanızın adı da şöyle olmalı: cikolatali-kek-tarifi. Türkçe karakter kullanmadan her kelime arasına bir tire (-) işareti koyarak video dosyamızı adlandırmalıyız. Böylece videomuz daha YouTube kanalımıza yüklenmeden ilk adımda YouTube SEO işlemini yapmış oluruz. Artık arama motorları dosya adına bakarak ta video hakkında bilgi edinebilir. YouTube Video Başlık İşte burası anahtar nokta! Önce teknik açıdan bakalım. Teknik olarak videonuza vereceğiniz başlık maksimum 100 karakterde olabilir. Bu karakterlere boşluklar dahildir. Fakat çoğu arama motoru ilk 70 karakteri sonuçlarda gösterir. Bu işin bir de mobil tarafında gösterim şekli var. Mobil cihazlardaki arama sonuçlarında ise 60 karakter görüntülenir. Etkili bir başlık için yazabileceğimiz alan 100 karakterden 60 karaktere kadar düştü. Üstelik boşluklar dahil ve bu alanda videonuz ne hakkında olduğunu yazarak insanların dikkatini çekmeliyiz. Özetle video başlık alanınızda ilk 70 karakterde ana anahtar kelimelerinizi geçirerek dikkat çekici başlık yazmalısınız. İşte ipucu! Video başlığınızda hedef anahtar kelime ile birlikte en az 5 kelime geçirmeye özen gösterin. Çikolatalı kek örneğimize göre şöyle bir başlık ideal olacaktır. Kakaolu Damla Çikolatalı Kek Tarifi. Az Malzeme İle 15 Dakikada Hazır! YouTube Video Açıklama Teknik olarak videonuza 5000 karakter açıklama girebilirsiniz. Ancak yine başlıkta olduğu gibi burada da ince ayrıntılar var. Hemen bakalım. Masaüstü cihazlardan yapılan arama sonuçlarında YouTube arama sayfasında bir video için 140 karakter açıklama alanı gösterilir. Yine masaüstü cihazlarda izleyici bir video izlemeye başlandığında yani YouTube video izleme sayfasında, açıklama alanında 310 karakter kadar alan izleyiciye gösterilir. Eğer açıklama daha uzunsa izleyici ek açıklama alanına tıklayarak açıklamanın devamını görüntüleyebilir. İpucu! Dolayısıyla bu 310 karakterle sınırlı alanı şu şekilde değerlendirmelisiniz. İlk 140 karakterlik alanda video başlığınızı destekleyecek ve izleyiciyi tıklamaya yöneltecek meraklandırıcı bir mesaj vermelisiniz. Daha sonra açıklamanıza hedef anahtar kelime ve eşanlamlı kelimelerinizle birlikte videonuzun ne hakkında olduğuyla ilgili özet ve açıklayıcı bilgiler vererek devam etmelisiniz. Peki ya mobil cihazlarda video açıklama durumu nasıldır? Mobil cihazlarda YouTube arama sayfasında ve video izleme sayfasında açıklama gösterilmemektedir. Açıklama ancak mobil izleyici açıklama alanına tıklarsa tamamı gösterilmektedir. İzleyicileriniz masaüstü cihazlardan daha çok mobil cihazlardan gelmektedir. Ve yukarıda da açıkladığımız üzere izleyicileri çekebileceğiniz elinizdeki en önemli güç video başlığıdır. Video başlık kadar etkili olmasa da bir şey daha var etkili olan. Onu da yazımızın devamında bulabilirsiniz. İpucu! İlk 310 karakter alanından sonra, video içeriğine bağlı olarak bölümler varsa dakika ve saniye cinsinden belirterek kısa başlıklarla yönlendirmeler yapmalısınız. Bu arama motorları tarafından indekslenerek videonuz için artı bir puan olacaktır. İpucu! Tabi ki bu alanda diğer videolarınızın tanıtımını yapabilir, sosyal medya hesaplarınızı paylaşabilir ve izleyicilerden kanala abone olarak videolarınıza yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. YouTube Video Küçük Resim YouTube video küçük resim boyutu 1280×720 pixel boyutlarında olmalı ve 2MB boyutu geçmemelidir. İpucu! YouTube küçük resim dosya formatını PNG olarak kaydedip kullanın. Renk derinliği ve görsel kalitesi olarak çok önemlidir bu. Yazının devamında bunun nedenini daha iyi anlayacaksınız. Sizler için hazırladığım PSD (Photoshop) formatındaki örnek YouTube video küçük resmi dosyasını buraya tıklayarak indirip videolarınız için küçük resim hazırlayabilirsiniz. Etkili bir YouTube video küçük resim ile izleyicilerin videonuza tıklama oranını artırabilirsiniz. İpucu! Bence video başlıktan sonra en etkili yöntem harekete geçirici mesaj verebilen bir video küçük resim görselidir. Bir düşünün izleyici çikolatalı kek tarifi araması yaptı ve arama sonuçlarında, yakından çekilmiş ve pişmiş çikolatalı bir kek fotoğrafı olan o video küçük resmi gördü. Üstelik resim üzerinde “15 Dakikada Hazır” gibi bir yazı yazıyor. İşte harekete geçirici tıklanmaya hazır bir video küçük resmi. Bir ipucu daha! Video küçük resmi bilgisayarınızda hazırladıktan sonra resim dosyanıza video başlığınızla ilgili bir isim vermelisiniz. Aynı video dosyasında yaptığınız gibi. Örneğimize göre gidersek video küçük resmi ismini bilgisayarınızda cikolatali-kek-tarifi olarak verin ve ondan sonra YouTube üzerinde videonuzun küçük resmi olarak değiştirin. Şu ana kadar YouTube üzerinde para kazanma için kanal açma işlemi ile birlikte abone kasma ve izlenme oranlarımızı artırmak için YouTube SEO bölümünde yaptıklarımızı hızlıca bir hatırlayalım. YouTube kanalımız için hazırladığımız video dosyası ve küçük resmi dosya adlarına cikolatali-kek-tarifi verdik. Yine çikolatalı kek tarifi kelimelerini video başlığı ve açıklamamızda kullandık. Böylece arama motorlarına bu video ve dosyalarının bir çikolatalı kek tarifi olduğu hakkında bilgi vererek, bizim videomuzu çikolatalı kek tarifi ile daha çok ilişkilendirilmesini sağladık. Bitti mi? Hayır, devam… YouTube Para Kazanma: Etiket Giriş YouTube etiketler video sıralamanıza direkt etki etmezler. Dolaylı yönden arama motorlarının videonuzun içeriği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlarlar. Girebileceğiniz etiket hacmi ise 500 karaktere kadar sınırlıdır. Peki sizce hepsini doldurmalı mıyız? Yanlış Etiket Kullanımının Sonuçları Etiket kullanan birçok videoyu incelediğimde alakalı alakasız anahtar kelimelerle etiket hacimlerini doldurduklarını gördüm. Birçok videoda etiket testleri yaparak bazı sonuçlara vardım. Sıkı durun şimdi açıklıyorum. İpucu! Daha az hacimdeki etiket kullanan videolar yoğun ve benzer anahtar kelimeler içeren videolardan daha iyi performans gösteriyor. Ayrıca videolarınıza tekrar eden ve gereğinden fazla etiket ekleyerek YouTube Spam, yanıltıcı uygulamalar ve dolandırıcılıkla ilgili politikaları ihlal etmiş olursunuz. Sonuç olarak bu durum videonuzun spam olarak işaretlenmesine, kaldırılmasına veya kanalınız için olumsuz sonuçlar oluşmasına sebep olabilir. Yeri gelmişken daha ağır başka bir tehlikeli hareketten bahsetmek istiyorum. Videonuzun açıklama alanında kesinlikle ama kesinlikle YouTube etiket kullanmayınız. Bu YouTube Topluluk Kuralları ve Hizmet Şartlarına aykırıdır. Videonuz spam olarak algılanır, kanalınız kapatılabilir veya bir süreliğine dondurulabilir ve ödemeleriniz askıya alınabilir. Etiketlerin Asıl Amacı YouTube etiketlerin asıl amacını duyunca şaşıracağınıza eminim. İpucu! Videonuz içindeki etiketler izleyicinin izlediği başka bir videonun konusu ile eşleştiğinde önerilen videolarda gösterilmenizi sağlar. Şaşırdınız değil mi? Biraz daha şaşırmak isterseniz YouTube Studio üzerinden YouTube Analytics girerek videonuzda erişim bölümünde trafik kaynaklarına bakabilirsiniz. Etiketler Nasıl Olmalı Pekâlâ buraya kadar etiketler hakkında güzel bilgiler edindik. Peki video etiketler nasıl olmalı. Sihirli bir YouTube etiket oluşturucu var mı? Adım adım ipuçları ile videolarınız için nasıl mükemmel YouTube etiket listesi oluşturabilirsiniz açıklayalım. İpucu! İlk etiketiniz videonuzun odak anahtar kelimesi olmalı. Daha sonra ana anahtar kelimelerinizi destekleyecek eşanlamlı kelimeler ile YouTube etiket ekleme işlemlerinize devam edebilirsiniz. Etiket alanını doldurmak için gayret göstermeyin. İpucu! YouTube etiket listeniz videonuzun özeti şeklinde anahtar kelime ve ifadelerden oluşmalı. Bu durumu bir puzzle gibi düşünebilirsiniz. Kelimeleri ve ifadeleri alıp birleştirdiğinizde anlam kazanan bir puzzle. İpucu! Ne kadar etiket kullanmalısınız? Videonuzun ana fikrini vererek videonuzu kısa özetleyecek kadar bir etiket listesi oluşturmalısınız. VidIQ İle Etiket Listesi Oluşturma İpucu! Şimdi videonuz için YouTube etiket bulma işlerini biraz kolaylaştıralım. Doğadan esinlenelim çünkü her şey doğada zaten var. Biz YouTube doğası için bir şeyler ürettiğimize göre bizim videomuzla alakalı bu doğada bulunan diğer videolardan esinlenebiliriz. Dikkat edin esinlenebiliriz dedim kopya çekelim demedim. Diğer videoların kullandığı etiketleri ise vidIQ aracı ile görebiliriz. VidIQ Chrome eklentisi olarak kullanabilirsiniz. VidIQ ücretsiz versiyonu diğer videolardan esinlenerek YouTube etiket bulma ve bir etiket listesi oluşturma konusunda size yardım edecektir. Keyword Tool İle Etiket Listesi Oluşturma İpucu! Başka bir araçtan daha bahsetmek istiyorum. Keyword Tool Io web sitesini de YouTube etiket oluşturucu olarak kullanabilirsiniz. Buradan kelime önerileri alarak videolarınız için etiket listesi oluşturabilirsiniz. Hatta video başlığınızı oluşturmanız için size ilham bile verebilir. Yalnız şunu da göz önünde bulundurun. Keyword Tool Io ücretsiz versiyonu anahtar kelimeleri rastgele sıralar. Yani aranma hacmine ve önem derecesine göre değil. Ayrıca araştırdığınız anahtar kelimenin trend durumunu yani ilgi dalgalanmalarını da göremezsiniz. Şunu yeniden hatırlatmak isterim siz hala esinleniyorsunuz. Bulduğunuz tüm etiketleri YouTube videonuzun etiket bölümüne koymayacaksınız. Şu ana kadar kalabalık bir etiket listesi oluşturmuş olmalısınız. Şimdi kendi videonuzun konusunu düşünerek bu listeyi geliştirerek ve azaltarak videonuz için YouTube etiket ekleme işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Etiketlerin Periyodik Kontrolü İpucu! Biliyorum etiket konusu biraz uzadı ama neden bu konu üzerine çok düştüğümü anlamak için YouTube Studio üzerinde YouTube Analytics giriş yaptığınızda şu alt bölümleri kontrol ediniz. Trafik kaynağında önerilen videolar bölümüne bakın. Önerilen videolar kanalınızın mıknatısı gibidir. Önerilen videolara giden yol da etiketlerden geçiyor. İpucu! Söz bu son ipucu (Ama Etiketler İçin)! Ayda bir şu işlemleri yaparak etiketlerinizi, video başlığınızı ve açıklamalarınızı güncellemeniz üst sıralara tırmanmanıza yardımcı olacaktır. Yine YouTube Studio üzerinden YouTube Analytics erişiniz. YouTube Analytics üzerinden trafik kaynağına girerek YouTube arama bölümünü kontrol edip notlar alınız. Bu arada bu işlemleri kanal bazında ve her bir video için video bazında da yapabilirsiniz. Buradaki sonuçlar bazen sizi şaşırtabilir ve eğer niş bir konu ile alakalı kanalınız varsa YouTube kanal ismi değiştirme işlemi bile yapabilirsiniz. Özetle videolarınızın izlenmesini artırmak ve YouTube abone kasmak ve tabi ki YouTube para kazanmak için YouTube SEO içerisinde yer alan etiket listelerinin ne kadar önemli olduğunu gördük. Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...