Jump to content
×
×
  • Create New...

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

  • Bu Alana Reklam Verebilirsiniz
    Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Rate this topic


TurkCraf
 Share


Recommended Posts

Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
 Share


  • Verified Member

image.jpeg

 

Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu olmasını sağlayarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında sayfaların ön sıralarda çıkmasına yardımcı olur. Bu da organik olarak web sitesine trafik yönlendirme de önemli bir rol oynadığı için e-ticaret firmaları için bu çalışmaların doğru yapılması, geri dönüşümleri artırmada bir fırsat yaratır.

Site içinde olduğu gibi site dışında da yapılan SEO çalışmaları vardır. Bu konuya da önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde değineceğiz. Bugün ise sadece site içi SEO çalışmalarına odaklanacağız.

 

Site içi SEO nasıl yapılır?

 

Sitenin hızını düşüren ögeleri kaldırın

Web site yüklenme hızının SEO’ya etkisi bulunduğu için web sitenizin hızını düşüren ögeleri kaldırmanız ve sitenizin yüklenme hızını artırmanız öncelikli çalışmalarınız arasında olmalı. Eskiden SEO çalışmaları çoğunlukla anahtar kelime kullanımlarına bağlı olsa da günümüzde artık kullanıcı deneyimi de arama sonuçlarında çıkan sayfaların sıralarını etkilemekte.

Sitenin yavaş yüklenmesi, arama motorlarına sitenin sorunlu olabileceğini düşündürdüğü için, bu yavaş siteleri arama sorgularında daha alt sıralarda gösteriyor. Arama motorları da kendi kullanıcılarına en iyi deneyimi sunmayı hedeflemekte. Bu sebeple de yavaş açılan sayfalar yerine, açılma hızı yüksek olan sayfaları kullanıcılara öneriyor.

Web sitenizin açılma hızını artırmanız, kullanıcı deneyimini geliştirdiği için de site içi SEO çalışmalarınız için önemli bir rol oynamakta. Hız testi ve site açılma hızını artırmak hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

 

Sayfa başlık ve alt başlıklarını doğru düzenleyin

 

Arama motoru botları, sayfaları indekslerken özellikle sayfa başlıklarına bakarak, sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlar. Bu sebeple de sayfa başlıklarınızı doğru bir şekilde kurgulamanız ve oluşturmanız gerekir.

Web sitenizdeki her sayfalarda bir tane “h1” etiketli ana başlık olduğunda emin olun. “h1” etiketi, sayfa ana başlığını gösterir. Her sayfada bir tane “h1” başlığının olması tavsiye edilir. Aksi halde bu botlar sayfayı indekslemekte sıkıntı yaşarlar.

Site içi SEO çalışmalarınızı yaparken sayfa içindeki metinlerde de ara başlık kullanmanız gerektiğinde, “h2, h3, h4, h5, h6” etiketlerini kullanabilirsiniz. Burada hiyerarşik bir düzen içerisinde bu alt başlık etiketlerini kullanabilirsiniz. Bu alt başlıkları ise istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.

 

Bu kuralların haricinde, sayfa başlıklarınızı kullanırken, sayfa içeri ile ilgili anahtar kelimelerinizi de bu başlıklarınızda geçirmeyi mümkün oldukça unutmayın. Bu noktada anahtar kelimeleri rastgele kullanmak yerine, anlamlı cümleler halinde kullanmanız ve bu başlıkların okuyuculara hitap etmesi gerekir.

 

Meta açıklamalarınızı doğru kurgulayın

Google, arama sorgularında meta açıklamalarını değiştirerek, arama sorgusuna uyumlu özel bir meta açıklamasını otomatik olarak sunsa da, sayfalarınızın içeriğinin arama motorları tarafından anlaşılması ve Google için alternatif ve sizin oluşturduğunuz bir meta açıklaması sunmak için meta açıklamalarınızı oluşturun.

Meta açıklamalarınız, sayfa içeriğini anlatan ve anahtar kelimelerinizi içeren anlamlı cümleler metinlerden oluşmalı. Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

 

URL yapınızı anlamlı ve okunabilir kelimelerle oluşturun

Sitenizin URL yapısı da site içi SEO çalışmalarında üzerinde durulması gereken konulardan biri. Sitenizdeki linklerinde anlamlı cümlelerden oluşması ve bu linklerde anahtar kelimelerinizi geçirmeniz önemli bir konudur. Rastgele otomatik olarak oluşturulan linkler yerine, sayfalarınızdaki link yapılarını da düzenleyerek, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekir.

Örneğin:

https://siteadi.com/urunler/akilli-telefonlar/iphone-x-64gb-siyah/

şeklinde bir URL yapısı, sayfanın daha iyi indekslenmesini sağlayacaktır. Tabii ki UTM kullanımlarında bu URL’lerinin sonuna takip kodu eklenecektir; ancak temel URL’nizin anlamlı olması indekslenmede sitenize yardımcı olacaktır.

 

 

Görsel optimizasyonunu yapın

 

Site içi SEO çalışmalarınızda web sitenizde kullandığınız görsellerin de optimizasyonunu yapmanız gerekir. Görsel aramalardan da sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunun için de kullandığınız görsellerin arama motorlarına uyumlu olması gerekir.

Sitenize görsel yüklerken, görsel URL’sinde görselin içeriği ile ilgili anahtar kelimleri kullanmayı unutmamalısınız. Bunun yanı sıra görselin dosya boyutunu da küçük tutmanız, sayfanın yüklenme hızını olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bunun yanı sıra görsel alt etiketlerini de oluşturarak, görselle ilgili indekslenebilir ve metin oluşturmanız faydalıdır. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

 

 

Site içi yönlendirme linklemelerinizi yapın

 

Site içi yönlendirme linkleri ile kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilir ve onları inceledikleri sayfa ya da içerikle ilgili daha farklı içeriklere yönlendirebilirsiniz. Bu da sayfa üzerinde geçirilen süreyi ve kullanıcı başına ziyaret edilen sayfa oranını artıracaktır. Kullanıcıların siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmeleri de arama motorları tarafından sitenizin kullanıcılara değerli ve ilgili içerikler sunduğunuzu ve kullanıcı deneyiminizin iyi olduğunu gösterir. Bu da dolaylı yoldan da olsa site içi SEO çalışmalarınıza katkı sağlar.

 

Gerekli yerlerde anahtar kelimelerinizi kullanın ve yoğunluğu doğru ayarların

 

Google, eskisi gibi anahtar kelime spamları yapmayı hoş görmemekte. Bu sebeple de anahtar kelime kullanımlarınızda yoğunluğu doğru bir şekilde ayarlamanız gerekir. Aşırıya kaçtığınız durumlarda Black Hat SEO yapmış olursunuz ki bu da Google’ın günümüzde cezalandırdığı bir durumdur.

Sayfalarınız üzerinde sayfa içeriği ile ilgili anahtar kelimeleri anlamlı cümleler içerisinde ve kullanıcıların arayabilecekleri şekilde kullanmanız, bu noktada yeterli olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Sitenizi düzenli aralıklarla güncelleyin

 

Sitenizi düzenli aralıklarla güncellemeniz de site içi SEO için önemlidir. Sitenizi uzun süre güncellemediğinizde, arama motorları sitenin güncel olmadığı varsayımında bulunacağı için arama sorgularındaki sıralamada siteyi daha alt sıralarda gösterecektir. Düzenli olarak sitenizi güncellemeniz, arama motorlarına sitenizin güncel olduğunu gösterir.

Düzenli olarak sitenizi güncellemek için sürekli yeni ürün girişi yapamayacağınız için içerik pazarlama çalışmalarına odaklanabilirsiniz. Bir içerik stratejisi belirleyerek, haftalık içerikler oluşturarak, sitenizi düzenli olarak güncelleyebilirsiniz.

 

 

Site içi SEO (On page SEO) çalışmaları ile ilgili sık sorulan sorular

 

Site içi SEO nedir?

 

Site içi SEO çalışması, yalnızca kendi web siteniz üzerinde yaptığınız arama motoruna uyumluluk çalışmalarıdır. Site içi haricinde site dışında da SEO çalışmaları yapabilmektesiniz.

 

Neden site içi SEO (on page SEO) çalışması yapmalıyım?

 

On page SEO çalışmaları, arama motorları üzerinden daha fazla trafik almanızı sağlayacağı için oldukça önemlidir. Sadece reklamlar ya da sosyal ağlar üzerinden trafik almayı beklemeniz, geri dönüşümlerinizi düşüreceği için site içi arama motoru uyumluluğu çalışmalarıyla organik olarak da trafik çekebilmeniz gerekir.

 

Site dışı SEO nedir?

Site dışı SEO çalışmaları, kendi web siteniz haricinde yaptığınız SEO çalışmalarıdır. Baclinkler, konuk yazarlık, sosyal ağlarda paylaşılan içerikler gibi çalışmalar buna örnek olarak gösterilebilir. Bu konuyu önümüzdeki günlerde daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

 

SEO çalışmalarında en önemli unsur hangisi?

SEO çalışmalarında en önemli unsur, sayfa içeriğidir. Eğer kaliteli bir sayfa içeriğiniz varsa, kullanıcılara bir değer ve bilgi katıyorsa ve onların sayfa üzerinde vakit geçirmesini sağlıyorsa bu sayfanın SEO değeri bir hayli yüksek olacaktır.

 

SEO çalışmaları ücretsiz yapılabilir mi?

Evet, siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Bu konu hakkında bilginiz varsa ya da kısıtlı bir bilginiz olsa dahi kendinizi bu konuda geliştirerek, temel SEO çalışmalarını siteniz üzerinde ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Tabii ki daha profesyonel çözümler ve sonuçlar için bir SEO ajansı ile çalışmayı da tercih edebilirsiniz. Ancak bu çalışmaları herhangi bir ücret ödemeden de yapabilirsiniz.

Link to comment
Share on other sites


Konu Altı Reklam 1
Konu Altı Reklam 2
  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...