Jump to content
×
×
  • Create New...

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

  • Bu Alana Reklam Verebilirsiniz
    Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

7 Adımda Sosyal Medya Danışmanı Nasıl Olunur? [+Kontrol Listesi]

Rate this topic


seo
 Share


Recommended Posts

7 Adımda Sosyal Medya Danışmanı Nasıl Olunur? [+Kontrol Listesi]
 Share


  • Members

Kendi işinizin patronu olmak asla kimseye hesap vermeyeceğiniz anlamına gelmiyor. Her işte herkes birine rapor vermek zorunda. Özellikle de müşterilerinize.

İş böyle olunca, sosyal medya danışmanları da bu duruma ayak uydurmak zorunda kalıyor. Sosyal medya danışmanlarının da sorularını yanıtlaması ve düzenli olarak rapor vermesi gereken müşterileri oluyor.

 

Tüm bunlara rağmen sosyal medya danışmanlığı gerçekleştirilmesi en keyifli dijital pazarlama mesleklerinden bir tanesi.

Başarılı bir sosyal medya danışmanı olmak için bazı yeteneklerde ustalaşılması ve doğru alışkanlıklara sahip olunması gerekiyor.

 

Bu bilgileri öğrenmek için doğru yerdesiniz. CORAZU Akademi.

Sizlere sosyal medya danışmanlığı mesleğinin nasıl olduğunu ve başlamak için neler yapılması gerektiğini bu içerikte anlatıyoruz.

Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

Sosyal medya danışmanlığı, bir ajans veya bir kişi tarafından verilen sosyal medya danışmanlık hizmetine denir. Sosyal medya danışmanlığında bir işletmeye ait sosyal medya hesaplarının yönetimi, analizinin yapılması, etkileşime giren kullanıcılarla etkileşime geçmek gibi çeşitli görevler yerine getirilir.

 

Sosyal Medya Danışmanı Olmanın İyi ve Kötü Yanları

Sosyal medya danışmanlığında sıradan mesleklere oranla çok fazla esneklik bulunuyor. Haliyle birçok insanı bu mesleğe çeken şey de bu esneklik oluyor. İşte karşınızda sosyal meyda danışmanı olmanın en avantajlı yönleri:

  • Kendi çalışma takviminizi ve iş yükünüzü belirleme imkanınız oluyor.
  •  
  • Kiminle çalışacağınızı seçebilirsiniz. İsterseniz freelancer olarak çalışabilir isterseniz de kendi sosyal medya danışmanlığı ajansınızı kurabilirsiniz. Tercihiniz ne yönde olursa olsun, yerel ve global müşterilerle çalışma imkanınız oluyor.
  •  
  • Fiziksel bir konum gerektirmiyor. Sahildeyken, tatildeyken, stabil ve sizi rahatsız etmeyecek bir internet bağlantınız olduğu sürece uzaydayken bile çalışabilirsiniz.
  • Finansal açıdan önü açık ve belirli bir yeterlilik gerektiren bir meslek. 5 müşteriye hizmet verildiği takdirde Türkiye standartlarında asgari ücreti aşan bir gelire erişilebiliyor.
  •  

Evet, fazlasıyla güzel şey saydık. Peki sosyal medya danışmanı olmanın kötü yanları neler?

  • Kendi işinizin patronu oluyorsunuz bu büyük bir avantaj. Ancak kendi işinizin tek çalışanı sizseniz? “Bugün hastayım, yarın bakarım.” demek, kendi işiniz açısından büyük bir problem oluyor.
  •  
  • Eğer ortada bir çalışma takvimi varsa bugünün işi bir sonraki güne yığılıyor. Çünkü o işi sizden başka yapabilecek kimse bulunmuyor.
  •  
  • Eğer bir muhasebeciniz veya benzer bir çalışanınız yoksa tüm muhasebeyi, faturalandırmayı, vergi ödemelerini, pazarlamayı, satış görüşmelerini, içerik ve grafik işlerini kendi başınıza gerçekleştirmek zorunda kalıyorsunuz.
  •  
  • Her şeyin sorumlusu siz oluyorsunuz. Eğer işler bir şekilde ters giderse, tüm bu işin sorumluluğu size yüklenecek ve ivedilikle bu problemleri gidermeniz gerekecek. Peki ya hizmet verdiğiniz 20 tane müşteriniz olursa? İşin altından kalkabileceğinizi düşünmüyorsanız aynı anda çalışacağınız bir müşteri kotası belirlemekte fayda var.
  •  

Sosyal medya danışmanlarının kendi kariyerlerini çizme konusunda büyük bir avantajı var. Eğer işlerin belirli noktalarda zorlaşabileceğini unutmazsanız, her şeyin peri masalı gibi olmayacağının farkındaysanız bu işe girmemek için herhangi bir nedeniniz yok.

Sosyal Medya Danışmanı Ne Yapar?

Sosyal medya danışmanları kısaca, sosyal medyada markaların sesi ve yüzü olan, sosyal medya reklam kampanyalarını yürüten, sosyal medya gönderileriyle birlikte etkileşimi ve marka bilinirliğini artırmaya çalışan kişilerdir. Ayrıca bu uzmanlar genellikle markaların sosyal medya platformlarından satış yapma görevini de üstlenirler.

 

İşletmeler ve bireyler, sosyal medya hesaplarını yönetirken sosyal medya danışmanlarına ihtiyaç duyarlar. Bir sosyal medya danışmanı genelden özele, müşterisinin ihtiyaçlarına göre birkaç farklı çeşitte hizmet sunabilir.

Sosyal Medya Danışmanının Görevleri

 

  1. Sosyal medya analizi
  2. Eğitim
  3. Sosyal medya yönetimi
  4. Hesap oluşturması ve kurulumu
  5. Sosyal medya stratejisi oluşturulması
  6. Marka bilinirliği oluşturulması
  7. Gönderilerin oluşturulması ve analizi
  8. Sosyal medya reklam kampanyalarının yönetimi
  9. Influencer pazarlamasının yönetimi

Sosyal Medya Danışmanı Olarak Dikkat Edilmesi Gereken Şeyler

Aklınızdan çıkarmamanız gereken şey:

Eğer yeteneklerinizi kanıtlayamazsanız kimse sizi sosyal medya danışmanı olarak işe almaz.

Sıfırdan başlıyorsanız, çevrimiçi kurslara kaydolarak konuyla ilgili kitaplar okuyarak sosyal medya danışmanı kariyerinizi başlatabilirsiniz. İçeriğimizin en sonunda bu işe başlarken size en çok şeyi öğretecek Udemy kurslarına ve kitaplara ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya danışmanında olması gereken en önemli 6 yetenek:

 

  1. Müşterinizin işini ve hedef kitleyi anlayabilmek
  2. Markalaşmayı ve marka bilincini oluşturup bunu sürdürmeyi bilmek
  3. Etkileşimi ve satışları artıracak çözümleri bulmak için yaratıcılık
  4. Sosyal medya platformlarının nasıl çalıştığına dair temel bilgi
  5. Ücretli sosyal medya reklam kampanyalarını oluşturup yönetme yeteneği
  6. Başarı ve performans analizi yapıp bunun raporunu oluşturabilme yeteneği

Sosyal Medya Danışmanı Nasıl Olunur?

image.png.e6d3269aecb455bd09b7548b406bc7e5.png

Sosyal medya danışmanı olmanın avantajlarını ve dezavantajlarını ve ustalaşmanız gereken yeterlilikleri anladıktan sonra, ellerinizi kirletmeye başlayabilirsiniz.

Bu iki kelimeyi asla unutmayın: çok çalışmak

Zamanınızı yanlış şeylere ayırarak boşa vakit harcamamak çok önemli. Aşağıdaki adımları takip ederek sosyal medya danışmanlığı kariyerinizde başarıya ulaşın.

#1. Araştırma

 

Öncelikle çok fazla araştırma yapmanız gerekecek. İnsan psikolojisi, algoritma güncellemeleri, grafik tasarımı, satış teknikleri… Sürekli yeni şeyler öğrenerek bu meslekte kendinizi geliştirmeniz gerekiyor.

  • Sektördeki durumu ve son trendleri inceleyin. Küçük bir bilgi bile size sektörle ilgili büyük bir açığı gösterebilir.
  • Sizi neden işe almalıyız? Bu soruyu kendinize sorun, diğerlerinden farklı ne yapabilirsiniz?
  • Ne yaparsanız yapın, bu kısmı asla aceleye getirmeyin. Kariyerinizin temeli sağlam inşa etmelisiniz.
  •  

#2. Sektörünüze Karar Verin

 

Sosyal medya danışmanlığına başlarken vereceğiniz en büyük kararlardan bir tanesi bu. İlerleyen süreçlerde de buna karar verebilirsiniz ancak başta buna karar vermek uzmanlığınızı belirleyecektir.

 

Sosyal medya danışmanları genelde her türlü marka ve organizasyonla çalışırlar. Daha niş sektörlerde çalışanlar da tek bir sektörde çalışırlar.

 

  • Genelci: İçerik planlamaları, kitle analizi, reklam yönetimi, marka bilinci oluşturma gibi yapılması gereken temel sosyal medya yönetiminden sorumludur.
  • Veri Analizcisi: Reklam verileri, kitle verileri gibi verilerle bir rapor oluşturur ve yapılması gereken, geliştirilmesi gereken noktaları söyler.
  •  
  • Kitle Yöneticisi: Markanın sesi ve yüzü olmaktan sorumlu kişidir. Müşterilerle etkileşime geçme, dönüşüm sağlama ve marka bilinci oluşturma gibi görevleri vardır.
  • Pazarlamacı: Ücretli kampanyaların hepsini yönetir, amacı kârlılığı artırmak, müşteri sayısını artırmaktır.

Hangisi en iyi tercih?

Bu tamamen sizin yeteneklerinize ve ne yapmak istediğinize bağlı bir şey. Ancak genelci diye bahsettiğimiz kişiler daha kolay müşteri bulurlar, çünkü pazarda en yaygın olanı bu tarzdaki sosyal medya danışmanıdır.

 

#3. Ücretlere Karar Verin

Yeni başlamış bir sosyal medya danışmanıysanız, müşterilerinizden ne kadar ücret alacağınıza karar vermek çok zor olabilir. Çünkü sektöre yeni girdiniz, pek tecrübeli değilsiniz ve piyasada çok fazla seçenek var. Müşteriyi kaybetmeden en fazla ücreti almanız gerekir. Eğer sosyal medya danışmanı olarak bir kariyer seçtiyseniz, bu adımı hızlıca tamamlamalısınız.

Ortalama olarak saatlik ücretinizi 60₺’den başlatabilirsiniz. Bir hesap için aylık 20 saat, 1200₺ olarak size geri dönecektir. Eğer sadece paralı reklam hizmeti verecekseniz, kampanya başına bütçenin %30’unu talep edebilirsiniz.

Saatlik ücretinizi, referans ve başarı hikayesi sahibi olduktan sonra 100-150₺’ye kadar çıkartabilirsiniz.

İpucu: Müşterilerinize erken ödeme bonusu, toplu ödeme bonusu gibi şeyler sunabilirsiniz.

 

#4. Kurslara Katılın ve Kitap Okuyun

Müşterinize bir şeyler bildiğinizi göstermeniz lazım. Peki bir şey bilmeden normal sosyal medya kullanıcısından farkınız ne olurdu?

Eğer sosyal medya danışmanı olmak istiyorsanız, bitirdiğiniz kursları, sertifikasını aldığınız kursları mutlaka CV’nize veya LinkedIn profilinize eklemelisiniz.

 

Türkiye’de adı bilinen ve sertifikaları geçerli diyebileceğimiz firmalardan yararlanabilirsiniz veya yazımızın en sonuna vereceğimiz Udemy Sosyal Medya kurslarını da inceleyebilirsiniz.

#5. Kendinizi Pazarlayın

 

Bu size para kazandıracak en önemli adım. Eğer siz kendinizi pazarlayamazsanız olduğunuz yerde kalırsınız. Müşterilerinizin dikkatini çekip onları heyecanlandıracak şeyleri söylemeyi bilmelisiniz.

 

Sosyal Medya Hesaplarınızı Güncel Tutun

 

Kendi sosyal medyasını güçlendirememiş bir sosyal medya danışmanıyla çalışmak mı? Hiç aklımıza bile gelmedi.

Müşterileriniz, sosyal medya profilinize girdiğinde çıkmamalı. Aktif ve çok gönderisi olan profillerle müşterilerinizi kolayca etkileyebilirsiniz. Fazla takipçinizin olması, gönderilerinizin etkileşimi, paylaştığınız gönderilerin kalitesi müşterilerinizi etkilemenize büyük katkı sağlayacaktır.

 

İpucu: Sosyal medya hesabınızı oluştururken kendinize biraz zaman tanıyın. İşinizle ilgili bilgilerinizi gösterdiğiniz gönderiler, başarılarınızı paylaştığınız gönderiler en büyük silahınız olacak.

 

İnternet Sitenizi Kurun

 

CV atarak, LinkedIn paylaşarak işleri bir tık zorlaştırmış olabilirsiniz. Bunun yerine portfolyonuzun, sosyal medya hesaplarınızın, blog yazılarınızın, iletişim formunun ve iletişim bilgilerinin olduğu bir internet sitesi hem daha profesyonel gözükecektir hem daha derli toplu. Hem de bu şekilde organik trafikten gelen kullanıcıları müşteriniz yapabilirsiniz.

İnternet sitenize müşteri yorumlarını ekleyebilirsiniz, çalıştığınız hesapları ve markaları ekleyebilirsiniz. Bu şekilde satışlarınızı kolayca artırabilirsiniz.

 

Not: Sitenizi 2000’li yıllardan kalma tasarımlarla yapmayın. Yeni tasarım trendleri ve mobil uyumluluk ile yapılmış siteleri tercih edin. Nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız bizden teklif alabilirsiniz.

 

Blog Yazın

 

Başarılı bir sosyal medya danışmanı aynı zamanda iyi bir yazardır.

Yeteneklerinizi başkalarına göstermenin en iyi yolu, onu kanıtlamaktır. Eğer yapabildiğinizi gösteren bir blog içeriği hazırlarsanız amacınıza ulaşmış olursunuz.

 

Örneğin X konusunda “nasıl yapılır?” tarzı bir içerik yazdınız. Siz nasıl yapıldığını biliyorsunuz ve anlattınız. Bunu Google’dan görüp gelen kişi yapamazsa size yazacaktır. Burada satış sizin elinizde, eğer müşteriyi bağlayabilirseniz sosyal medya danışmanı olarak ilk müşterinizi kaptınız demektir!

lkjh

Link to comment
Share on other sites


Konu Altı Reklam 1
Konu Altı Reklam 2
  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...