Jump to content
×
×
  • Create New...

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

Lorem Ipsum is simply dummy text

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s

Test Test

  • Bu Alana Reklam Verebilirsiniz
    Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Yerel SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

Rate this topic


kral medya
 Share


Recommended Posts

Yerel SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?
 Share


  • Members

image.jpeg.c79e580f15b1ba48118a088240872063.jpeg

 

Hubspot’un hazırladığı bir rapora göre Google’da yapılan aramaların %46’sı yerel aramalara sahip ve kullanıcıların %71’i yeni bir lokasyona gitmeden önce arama yapıyor. Araştırmalara göre yerel işletmelerin %56’sı hala Google My Business’ta yer almıyor.

 

Yerel SEO’nun Değişimi

 

Şubat 2005’te Google Maps ortaya çıktı böylelikle Business Center verileri Maps’e aktarılmaya başladı ve işletmeleri haritalarda görebildik. Ocak 2007’de “3 Pack” denilen üçlü yapıya geçildi. Mayıs 2007’de Universal Search hayata geçmeye başladı. Universal Search’den önce kullanıcılar arama yaptığında sadece organic search çıkardı. Görseller, videolar görülmezdi şu anda hepsini görebiliyoruz bu da lokal sonuçları olumsuz etkiledi. Haziran 2007’de Google Maps’te yorum alanı oluştu. Ocak 2008’de Local One Box onlu bir yapıya geçti bu da işletme sahipleri için daha fazla rekabete yol açtı. Mart 2008’de Google kullanıcı deneyimi tarafından bir geliştirme gerçekleştirdi, işletmeler için öneri verebilme özelliği oluştu.

Nisan 2010’da Google Places ortaya çıktı ve Places ile birlikte Search kısmı oluştu bunun sayesinde sadece lokasyon bazlı aramalar yapılabiliyor. Mart 2012’de lokasyon bazlı arama güncellemesi oluşturuldu artık şehire hatta konuma göre sonuçlar karşımıza çıkıyor. Mayıs 2012’de Google Plus’ta lokal arama entegre edildi, bunun avantajı da yorum yapma ve okuma için kolay bir alan oluşması oldu. Haziran 2014’te Google My Business açıldı. My Business ile daha temiz bir dashboard kullanma özelliği ve uzun açıklamalar girebileceğimiz bir alan oluşturuldu fakat soru cevap bölümü kaldırıldı. Temmuz 2014’te klasik SEO sinyalleri lokal aramalar için de çok önemli hale geldi. Bu güncellemeden işletme sahiplerinin sayfa yapıları SEO sinyallerine yönelik optimize edilmediyse olumsuz etkilendi.

Yerel SEO Nedir?

Bize coğrafi sonuç gösterecek her türlü aramaya yerel arama diyebiliriz. Yerel SEO, alakalı yerel aramalardan daha fazla kullanıcı çekmek için web sitenizi “optimize etme” sürecini ifade eder. Bu aramalar Google’da ve diğer arama motorlarında yapılabilir. Ayrıca lokasyon bazlı kullanıcıların anlık olarak yaptığı arama sonuçlarında sizin de ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanıza yardımcı olan çalışmalar bütünüdür. Google yerel SEO hizmetleri, işletme ile ilgili tüm temel bilgileri ad, adres, web sitesi, iletişim numarası, çalışma saatleri, hizmetler, sosyal medya profilleri, yerel dizinler ve Google'daki işletme sayfanız olarak düzenleyen sistemdir. Ayrıca bu durum sadece Google’da yapılmıyor, kullanıcılar artık farklı platformlardan da arama yapıyor.

Örneğin; Bing, Yelp, Apple Maps vb.
 Bing’te arama yaptığımızda aşağıdaki gibi bir sonuçla karşılaşıyoruz:

kad%C4%B1k%C3%B6ydeki-oteller-Bing-2019-Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre Google’ın pazar payı %88’dir. Bu nedenle Google’da yerel SEO optimizasyonu bizim için büyük önem taşıyor. Örnek verecek olursak Google’da “Kadıköydeki cafeler” araması yapıldığında ilk olarak karşımıza çıkan arama sonuçları aşağıdaki gibidir:
 

Yukarıda görüldüğü gibi iki farklı sonuç türü “snack pack” ve “organik sonuçlar” karşımıza çıkıyor. Snack Pack, Google arama butonunda arama sorgusuyla en alakalı 3 yerel işletme girişini görüntüleyen ve en üstte çıkan alandır. İlgili yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Bir araştırmaya göre kullanıcıların %33’ü snack pack sonuçlarını, %40’ı ise organik sonuçlarını tıklıyor. Günümüzde bu tür aramalar telefonlardan, sesli asistanlardan ve harita uygulamalarından yapılıyor, bu nedenle optimizasyon yapmak için hepsini birden düşünmemiz gerekiyor. Ayrıca Google haritaları yol tarifleriyle ilgili yardım sağlıyor. İşletmeniz arandığında, arama sonuçlarının sağ tarafına gerekli tüm ayrıntıları gösteren bir kutu ekliyor. Bu kutuya da “My Business” alanı deniyor.

plefrytpyhşpyşp

Link to comment
Share on other sites


Konu Altı Reklam 1
Konu Altı Reklam 2
  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...