Kullanıcı yusuf Oluşturulma : 29 Haziran, 2022 Kullanıcı #1 Paylaş Oluşturulma : 29 Haziran, 2022 Öğretmenlik başvurusu, onay işlemleri ve istenilen evraklar DOLUNAY Öğretmenlik başvurusu, onay işlemleri ve istenilen evraklar 7. BAŞVURU, TERCİHLER VE ONAY İŞLEMLERİ 7.1. Başvurular 7.1.1. Öğretmenlik başvuruları, 17-31 Mayıs 2019 tarihleri arasında il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinde oluşturulacak başvuru onay bürolarında kabul edilecektir. Öğretmenlik için başvuruda bulunacaklar, başvurularını 17-31 Mayıs 2019 tarihleri arasında herhangi bir bilgisayardan [URL="http://www.————-/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fpersonel.meb.gov.t r"]http://personel.meb.gov.tr[/URL] internet adresindeki Elektronik Başvuru Formu’nu kullanarak yapacaklardır. Başvurunun geçerlilik kazanabilmesi için bilgisayar aracılığıyla doldurulacak formun "Başvuru Onay Bürolarında" mutlaka onaylatılması gereklidir. Adayların başvurularını onaylatmak için aşağıda belirtilen belgelerin asılları veya noter onaylı örnekleri ile birlikte şahsen başvurmaları gerekmektedir. Belgelerin birer örnekleri il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce onaylanıp alınarak, asılları adaylara geri verilecektir. Şahsen başvuru yapamayacak durumda olanlar, noter aracılığıyla vekâlet vereceği kişi vasıtasıyla başvurabileceklerdir. Başvuruların; başvurunun yapıldığı gün ya da en çok bir sonraki gün mesai saatleri içinde başvuru bürolarına onaylatılması zorunludur. Bu süre içerisinde onaylatılmayan başvurular geçersiz sayılacaktır. Bu durumdaki adaylar yeniden başvuru yaparak başvuru süresi içerisinde başvurularını onaylatmaları gerekmektedir. 7.1.2. Başvuru formu üzerinde beyan edilen bilgilerden sadece adaylar sorumlu olacaktır. Bu nedenle kılavuz dikkatli bir şekilde okunduktan sonra elektronik başvuru formunun doldurması gerekmektedir. Başvuru ve onay süresi dolduktan sonra adayların itirazı ya da düzeltme talepleri dikkate alınmayacaktır. 7.1.3. Başvuru formuna adayların, kimlik bilgileri ile KPSSP10 puan türü yansıtılmıştır. Adaylar form üzerinde, atama biçimlerini, alanlarını, mezun oldukları yükseköğretim programlarını, başvuruyu onaylatacağı il/ilçeyi ve tercihlerini seçtikten sonra adres bilgilerini gireceklerdir. 7.1.4. Açıktan ve kurumlar arası atama biçimleriyle başvuracak olanlar, başvurularını 81 il millî eğitim müdürlüklerine yapacaklardır. Adaylar; atama çeşitlerini, alanlarını, mezun oldukları yükseköğretim programlarını, başvuruyu onaylatacağı il, tercihleri ve adres bilgilerine ilave olarak hizmet süresi bilgilerini de gireceklerdir. 7.1.5. Aday tarafından girilmesi gereken kısımlar boş bırakıldığı takdirde sistem başvuruyu kaydetmeyecektir. 7.2. Başvuruda İstenecek Belgeler Adayların başvuruda ve göreve başlamada, istenen belgelerin asılları veya noter onaylı örnekleri ile birlikte başvurmaları gerekmektedir. Belgelerin asılları adaylara geri verilerek il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince onaylanmış birer örnekleri teslim alınacaktır. 7.2.1. Başvuru Esnasında İstenecek Belgeler: a) Lisans diploması veya mezuniyet geçici belgesinin aslı veya kurumca onaylı örneği (Öğrenim bilgileri elektronik başvuru formuna otomatik olarak yansımayan adaylardan), b) Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans, pedagojik formasyon, ilköğretim sınıf öğretmenliği ya da İngilizce öğretmenliği için İngilizce Öğretmenliği Sertifikası programlarından birini tamamladığına ilişkin belge veya kurumca onaylı örneği, c) Yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olanlar bakımından, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca yükseköğreniminin ve pedagojik formasyon belgesinin yurt içindeki yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denklik belgesi, ç) Felsefe bölümü mezunlarından; 16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji aldığına, sosyoloji bölümü mezunlarından ise 8 kredi mantık, 16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji aldığına dair belge (Bu belge pedagojik formasyon belgesi yerine kullanılamaz), d) Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulları ile Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulundan mezun olanlardan programa kayıt tarihini gösteren belge istenecektir (Mezuniyet belgesinde kayıt tarihi yazılı olanlardan ayrıca belge istenmeyecektir.), e) Kamu kurum ve kuruluşlarında hâlen aday ya da asıl Devlet memuru olarak çalışanlardan KPSSP10 sonucuna göre İlk Atama yoluyla başvuracaklardan Muvafakat Belgesi (EK-5/b), f) Açıktan ilk atama yoluyla atanacaklardan hizmet belgesi veya kurumca onaylı örneği, g) Açıktan atanmak üzere başvuruda bulunanlardan Bakanlıkça düzenlenmiş en son atama kararname örneği (Kararnamesi bulunmayan Okul Öncesi Öğretmenliği / Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenleri ile Sınıf Öğretmenleri için onaylı atama üst yazısı veya listenin ilgili sayfası istenecektir.), ğ) Kurumlar arası ilk atama yoluyla atanacaklardan hizmet belgesi veya kurumca onaylı örneği ile muvafakat belgesi (EK-5/b), h) Kurumlar arası yeniden atanmak üzere başvuruda bulunanlardan en son çalıştığı kurumdan alacağı hizmet belgesi veya kurumca onaylı örneği (Belge üzerinde görevden ayrılma nedeni açıkça belirtilecektir.) ile muvafakat belgesi (EK-5/b), ı) Açıktan atanmak üzere başvuruda bulunanlardan Bakanlıkça düzenlenmiş en son atama kararname örneği veya kurumca onaylı örneği, i) Bakaya kalanlardan "Kovuşturmaya yer olmadığına dair" mahkeme kararı, j) Adli sicil kaydı bulunanlardan Sabıka Sorgulama Belgesi ile buna ilişkin mahkeme kararı, Tüm atama çeşitlerine göre başvuru yapacaklar için sağlık, adli sicil, askerlik durumları ile Açıktan Atama ve Açıktan İlk Atama çeşidine göre başvuru yapacakların Sosyal Güvenlik Kurumundan (Devredilen Emekli Sandığı, SSK ve Bağ-Kur) emekli olmadığına ilişkin kişisel durumları elektronik başvuru formunda beyan edilecektir. 1- Öğretmenlik başvurularında istenen belgelerin ilgili kurumlardan elektronik ortamda alınarak elektronik başvuru sayfasına yansıtılması hâlinde buna ilişkin belgeler ayrıca istenmeyecektir. 2- Beyana dayalı bilgiler, teknik alt yapısı hazır olan ilgili kurum ve kuruluşlardan elektronik ortamda teyit edilir. Kurum ve kuruluşlardan alınan bilgi ve belgeler ile adayın beyanı arasında çelişki olduğu tespit edilenlerin durumu değerlendirildikten sonra başvuruya engel hali olmadığına karar verilenlerin başvurusu kabul edilir. Gerekli şartları taşımadığı tespit edilenlerin başvurusu reddedilir, ataması yapılmış ise ataması iptal edilir. weblep.com İçeriğidir , Telif ihlali ve izinsiz kullanım hakkında ihlal@weblep.com adresine mail atabilirsiniz. Alıntı sevda Yorum bağlantısı Şimdi Paylaş Daha fazla paylaşma seçeneği...