Kullanıcı radeonADS Oluşturulma : 26 Nisan, 2022 Kullanıcı #1 Paylaş Oluşturulma : 26 Nisan, 2022 (güncelleme yapıldı) TBM, tıklama başına maliyet nedir? Nasıl Çalışır? TBM, tıklama başına maliyet, verdiğiniz reklamlara her tıklama yapıldığında ödemiş olduğunuz bütçedir. TBM tekliflerinde, maksimum TBM belirtirsiniz. Eğer reklamlarınız da teklif ayarları yapmazsanız da bu ödeme, maksimum en yüksek tutarı baz alarak gerçekleşir. Maksimum TBM teklifi, teklif ayarlarını yapmadığınız da otomatik olarak tıklama başına ödeyeceğiniz maksimum limiti yansıtacaktır. Ancak bazen bu durum daha düşük maliyetlerle de olabilmektedir. TBM teklifi hazırladığınız bir reklam verme politikasında, Maksimum TBM ayarlarınız, hiçbir zaman belirttiğiniz tutarın üstüne çıkmamaktadır. Kullanıcı reklamınızı tıkladığında, o tıklamanın maliyeti ne ise TBM teklifi bu tutarı gerçekleştirir. Bir de manuel teklif verme işlemi bulunur. Bu, sizin seçeceğiniz teklif tutarlarıdır. Otomatik teklif verme ve manuel teklif oluşturma, belirlediğiniz bütçe de en fazla tıklamayı alma konusunda avantajlıdır. Tıklama Başına Maliyet (TBM) Nasıl Çalışır? TBM, tıklama başına maliyet, kullanıcılar arama yaptığında ilgili sayfaların almış olduğu reklamlar adeta bir açık arttırma yöntemine tabi tutulur. Bu açık arttırma da bazı hususlar ön plana çıkarılır. Bunlar; · Kampanyanın Uygunluğu · Reklamların sayfada görüntülenme sırası ve konumu · Reklam başına maliyet hesapları Kampanya uygunluğunda, katılacağınız açık arttırma da maksimum belirlediğiniz TBM tutarının ne kadar olacağı ölçümlenir. Buna göre, anahtar kelimeler, ilgili anahtar kelimeler ve benzeri kriterlerin reklamlar için oluşturulan TBM teklif düzeyi ile ilişkisi ölçümlenir. Reklamların sayfada görüntülenme sırası da, kalite puanıdır. Reklamınız açık arttırmaya katıldığında maksimum TBM kalite puanı hesaplanır ve gösterime bu şekilde alınır. Kalite puanı, belirlediğiniz anahtar kelimelerin ve tıklama başına ne kadar maliyet ödeyeceğiniz konusunu oluşturur. 1 – 10 arasında oluşturulan kalite puanı, Adwords reklamlarınız da konumunuzu belirler. İyileştirilen kalite puanları, reklam konumunu yükseltir ve TBM, TBM’yi düşürebilir. Kalite puanı hesaplanırken; · TO – kullanıcının reklama tıklama olasılığı · Reklamın, kullanıcının araması ile ilişkili olması, reklamla alaka düzeyi · Açılış sayfasının, reklamla ilgisi, yapılan sorgunun, reklamla ilgili bir sayfaya yönlendirip yönlendirilmediği TBM Nasıl Hesaplanır? Reklam sıralaması, TBM üzerinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Tıklama başına maliyet arttıran ancak, daha az Tbm veren firmalardan daha aşağıda reklam kampanyalarına sahip birçok firma var. Bu durum eş zamanlı ele alınmalıdır. Kalite puanı düşük olabilir ya da TBM tekliflerinin limitini belirlememiş olabilirsiniz. TBM hesaplaması şu şekilde gerçekleşir. · Reklam verenin kalite puanı, reklam sıralaması. · Ortalama tıklama başına maliyet, reklamlarda bir tıklama için ödediğiniz maliyeti gösterir. Toplam tıklama maliyetleri, toplam tıklama sayısına bölünür ve bu şekilde hesaplanır. Örnek: Reklamınızın maliyetleri 0, 30 TL ve 0, 50 TL olan iki tıklama olduğunu düşünelim. Toplam maliyetiniz, 0,80 TL olur. Ortalama TBM değeri olan 0,40 TL’yi elde edebilmek için, 0,80 TL’yi 2’ye bölersiniz. Yani, toplam tıklama başına maliyetiniz ile toplam tıklama sayısını bölerek ortalama maliyetinizi bulabilirsiniz. 26 Nisan, 2022 radeonADS tarafından düzenlendi Alıntı . Yorum bağlantısı Şimdi Paylaş Daha fazla paylaşma seçeneği...