Kullanıcı bilgiadresi34 Oluşturulma : 30 Mayıs, 2022 Kullanıcı #1 Paylaş Oluşturulma : 30 Mayıs, 2022 Soichiro Honda… Bisiklet tamircisi babasına yardım ederek mekanikle ilk tanışıklığı başlıyor.Metalürji üzerine eğitim almaya başladı ve çok geçmeden kafasında piston segmenti üzerine harika bir proje tasarladı. Tamirat işlerinde meraklı ve becerikli genç Honda boş vakitlerinin büyük bir kısmını icadını gerçekleştirmek üzere geçirdi. Eşinin takılarını satacak kadar karşı karşıya kaldığı maddi sıkıntıları göz ardı ederek, Soichiro Honda, planladığı projeyi bitirmeye odaklandı. Yıllar üst üste bindikçe hedefine daha da çok yaklaştığını hissetti ve sonunda projesini tamamladı. Projeyi tamamladıktan sonra ise ürünü Toyota’ya sundu fakat ürün Toyota tarafından standartlara uymadığı gerekçesiyle geri çevrilmiştir. Peki ya sonra? Honda Marka Tarihi ve Gelişimi Honda azmeder ve çalışmalarını ara vermeden devam eder. 2 yıl sonra revize edilmiş projesiyle ürününü tekrar Toyotoya sunar ve kabul edilir. ÜrünToyota tarafından satın alınır. Sonrasında ise Honda kendi fabrikasını kurmaya karar verir. O dönem ülke savaşa hazırlandığı için Honda’nın fabrika duvarına beton arayışları geri çevrilir. Ekibinde ki arkadaşlarıyla kendi çimentolarını üretmek için yollar ararlar ve bulurlar. Nihayetinde fabrika kurulur. Honda Marka Tarihi: Fabrika Kurulur Fabrikayı kurar ancak beklenmeyen bir süprizle ikinci dünya savaşı bir anda kara bulut gibi her yere çöker. Savaşın başladığı süreçten biteceği sürece kadar fabrikasının önemli imalat bölümleri iki kere bombalanır. Peki Honda bundan sonra ne yapar? ABD ordusunun fırlatıp attığı benzin tenekelerini biriktirmeye koyulur ve bu tenekelere “Başkan Truman’ın Armağanları” ismini verir. Çünkü asıl amacı o topladığı tenekeleri kendi imalatında ham madde olarak kullanmaktır. Malum ikinci dünya savaş döneminde Japonya’da bu tür ham maddeler bulunmamaktadır. Sonunda tüm olumsuzlukları ardımda bıraktım derken bu sefer de bir deprem, fabrikasını yerle bir eder. Honda da o sırada piston operasyonunu Toyota’ya satmaya karar verir. Savaş sonuçlandığında ise Japonya’nın durumu tam bir felaketten ibarettir. Ülke karışıklık ve kıtlık içinde kalmıştı. Özellikle benzin bulunamıyordu. Honda, bu soruna çözüm yolları ararken, ordudan 2 zamanlı 500 adet motor tedarik ederek güçlendirdiği bisikletlere monte etti. Güçlendirdiği bisikletleri ise transmisyon kayışıyla aha da güçlendirmeye karar verdi. Böylece ilk ‘ Honda Motosikleti ‘ fiili anlamda ortaya çıkmış oldu. Kullanımı pratik, kesinlikle ustaca hazırlanmış, sade ve ekonomik bu motosiklete talep sınırları zorlar nitelikte oldu. Askeriyeden temin ettiği motorları tüketen Honda, fabrika kurmaya karar verdi fakat bunun için yeterli parası yoktu. Honda ülke genelinde ki tüm bisikletçilere projesinden bahseden mektuplar gönderdi ve maddi destek istedi. Bisikletçilerden yaklaşık 4500 tanesi destek olmak hususunda onay verdiler. Honda bu icadın Japonya’ya hayat vereceği fikrini onlara harika bir şekilde anlatmıştı. Üretim başladı fakat aksi bir durum daha ortaya çıktı. Kullanıcılar motorlu bisikletlerin çok ağır olmasından yakınıyorlardı. Honda bu problemi de çözdü. Çok daha hafif ve biraz daha küçük Super Cub adında yeni bir model üretti. Bir gecede büyük bir başarı yakalayan Honda’ya İmparatorluk nişanı verildi.Bu durumun akabinde motorlu bisikletlerini ihraç etmeye başladı. Sonra ne oldu peki? Alıntı bilginin adresindeyim Yorum bağlantısı Şimdi Paylaş Daha fazla paylaşma seçeneği...