Kullanıcı bilgiadresi34 Oluşturulma : 30 Mayıs, 2022 Kullanıcı #1 Paylaş Oluşturulma : 30 Mayıs, 2022 İlk zamanlarda sadece uçak motoru üreten şirket, 1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretimine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır. 1945 yılında 2. Dünya Savaşi' nın sona ermesi ile birlikte müttefik kuvvetler firmanın fabrikalarını kullanılamaz hale getirmiş ve BMW 1948 yılında daha ucuz motorsiklet üretimine geçene kadar mutfak ve bahçe malzemeleri üretmiştir. BMW' nin otomobil piyasasına dönüşü 1950' li yıllarda olmuş olsa da düşük satışlar pek iç açıcı olmamiş ama firma 1960' lı yıllarda muhtelif spor sedanyapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmı da uçak pervanesini temsil etmektedir. Başka bir iddia ise amblemdeki mavi beyaz renklerin Bavyera eyaletinin renklerinden geldiğidir. Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft (AG) (Türkçe: Bavyera Motor Fabrikaları Anonim Şirketi) veya yaygın olan kısaltmasıyla BMW, 1916 yılında kurulan Alman, otomobil, motosiklet, motor ve bisiklet üreticisi. BMW ayrıca, Mini ve Rolls-Royce, otomobil şirketlerinin sahibidir. Çalışan sayısı 107.539 dur. 2007 cirosu 56,018 Milyar Avro’dur, Çalışan sayısı 107.539 dur. 2007 cirosu 56,018 Milyar Avro’dur, aynı yıl 1.541.503 otomobil üretmiştir. Bu üretimin 1.302.774 adet BMW markası altındadır. Ayrıca aynı yıl motosiklet üretimi 103.396 adettir. Sadece motorsporlarına özel BMW M'i de bünyesinde bulundurur. Şirketin sloganı ve resmî kurumsal dili İngilizcedir. Sloganı 'sheer driving pleasure' (Gerçek Sürüş Keyfi). Bu sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurgulamaktadir. Karl RAPP Münih yakınlarındaki eski bir bisiklet fabrikasında Rapp-Motorenwerke’yi kurdu. Kendi ürettiği uçak motorlarında titreşim sorunlarıyla karşılaşan ve bunu çözemeyen Rapp, Austro-Daimler lisansi ile uçak motoru üretimine başladı. O sıralarda dört zamanlı motorun mucidinin oğlu olan Gustav Otto, Rapp’ın fabrikasının çok yakınında motor üretmekteydi. Otto, daha sonraları BMW ile büyük başarılara imza attı. 1916 Gustav Otto, Frans-Josef Popp ve Karl Repp Gustav Otto’nun katılımıyla Bayerische Flugzeugweke AG (BFW) kuruldu. (Bavyeralı Uçak Üreticisi) . Aynı yıl Rapp-Motoren Werke, Bayerische Motoren Werke GmbH adını aldı ve şirketin ilk CEO’su Franz-Josef-Popp oldu. 1922 yılında BFW AG ve BMW GmbH birleşerek günümüze kadar gelen BMW AG’yi oluşturdu. Viyanali finans uzmanı Camillio Castiglioni tarafından desteklenen iki Avusturyalı olan Franz-Popp ve Max Friz BMW AF’nin yeni sahibi oldular ve BMW ismi doğdu. 1917 BMW ilk uçak motorunu üretti. Type IIIa. Su soğutmalı sıralı 6 silindirli olan motor Friz tarafından geliştirilen bir yeniliğe sahipti. “Yüksek İrtifa Karbüratörü” Bu sayede motoor yüksek irtifalarda tam güç çalışabilmekteydi. 1918 BMW o günler için çok etkileyici olan bir başarı elde etti. BMW IIIa motorlu bir uçak 5000 metre irtifaya 29 dakikada çıktı. BMW motorlarına olan yüksek talep o günlerde oluştu. 1920 Martin Stolle’nin geliştirdiği M2 B15 Victoria isimli modelde kullanıldı. Bu BMW’nin ürettiği ilk motorsiklet motoruydu. 1922 Neulerchenfeldstrass’de ilk BMW fabrikası kuruldu. Otto’nun eski fabrikasının üzerinde olan alan bugünkü Münih Olimpiyat Stadının yakınlarıdadır. 1923 BMW R32 üretildi. Max Friz tarafından tasarlanan motorsikler 500cc hacminde bir motora sahipti ve şaft tahrikli sistemle çalışıyordu. Daha önceleri üretilen Flink (148cc) ve Helios (500cc) modelleri zincir tahrikli idi. Bu tarihten itibaren bir motorsikleti ilerletmenin en iyi yolunun bir şaft kullanmak olduğuna karar veren BMW, 1923 R32’den beri şarflı sistem kullanmaktadır. 1925 1924’te İran’a yapılan ilk uluslararası uçuşta bir BMW motorunun kullanılmasının ardından 1925’te BMW R39’u tanıttı. BMW’nin ilk tek silindirli modeli olan 250cc hacminde motora sahip olan bir spor modeldi. 6,5bhp gücünde olan motorula 100kmh’lik bir son sürate ulaşıyordu. 1926 BMW VI motoru taşıyan deniz uçağı Rorhbach Ro VII 5 dünya rekoruna imza attı. 1927 1927 yılı havacılık tarihinde 87 Dünya rekoruna sahne oldu. Bunlardan tam 29 tanesi BMW motoru taşıyan uçaklara aitti. 1928 BMW Eisenach/Thuringia’daki otomobil fabrikasını satın aldı ve Dixi isimli bir aracın üretimi için lisans aldı. Şirket Amerikalı firma Pratt & Whitney lisansı altında radyal uçak motorları üretimine başladı. 1929 750cc bir BWM motoru kullanan Ernst Henne 19 Eylül 1929’da Dünya Motorsiklet Hız Rekoru’nun sahibi oldu. 216,75kmh. 1930 İlgi çekici tasarımıyla BMW Dixi’nin iki kişik spor verisyonu üretildi. Wartburg! Motor: Sıralı 4 silindir Hacim: 748cc Bore x Stroke : 56mm x 76mm Güç: 3500rpm’de 18bhp Şanzıman: 3ileri 1 geri Maksimum Hız: 85kmh Lastik Ölçüsü: 4 x 19 Üretim Adedi: 150 Wartburg Roadster teknik anlamda diğer 3/15’lerden bazı farklılıklar taşıyrodu. Değiştirilmiş bir silindir başı ile sıkıştırma 5,6:1’den 7:1’e çıkartılmış, bakırdan yapılan hava emiş sistemi ve çift yönlü çıkan egzostlar sayesinde motor 3bhp güç kazanmış ve 500rpm daha fazla devir çevirebilir olmuştu. Yalnızda 150 adet üretilmesine rapmen Wartburg Roadster Alman üreticinin ününe büyük fayda sağlamıştır. Motorsporlarında hızla ünlenen WartBurg 1930’da Nurgbutgring’de yapılan Efiel yarışlarında ilk üç sırayı kazanmıştır. Hava soğutmalı radyal motorlara olan talepler 1930’ların başında oldukça arttı. En büyük etken bu motorların mükemmel güç/ağırlık oranıydı. Wolfgang von Granau Kuzey Atlantik’i 44 saatte aşmayı başardı. Dornier Whale marka uçak BMW motoru taşıyordu. BW Xa ve BMW Hornet Münih’te üretilen ilk radyal motorlardır. 1931 Austin Seven’ın Alman versiyonu 1931 DA/4 DIXI, T-Model’in Avrupalı rakibi haline geldi. 1927’de 42 Dixi DA/1 Almanya’da üretildi. 1928 ve 1929’da 9.308 Dixi DA/1 üretildi. 1931’de 12.468 Dixi DA/1 üretildi ve 1931’den itibaren üretilen DA/4’ler tamamen BMW markası altında üretildi. DA/4 modellerinde bağımsız ön süspansiyonlar kullanırken, 18bhp’lik motora sahip araç 85kmh’lik son hıza sahipti. Austin’lerden ayırt edilmesi için BMW üretimlerinde radyatör kapağında 3 adet yapraklı logo kullanıldı. Alıntı bilginin adresindeyim Yorum bağlantısı Şimdi Paylaş Daha fazla paylaşma seçeneği...