Kullanıcı rexanas Oluşturulma : 25 Nisan, 2023 Kullanıcı #1 Paylaş Oluşturulma : 25 Nisan, 2023 Otomobil satın almak isteyenlere tavsiyeler Otomobil sahibi olmak isteyenler için hazırladığımız sıfır ve ikinci el araçlar ile ilgili bilgiler ve öneriler, otomobil satın almadan önce yaptığınız araştırmalarda fayda sağlayabilir. Fiyat, marka, performans, konfor özellikleri veya yakıt türü gibi pek çok değişkenin olması nedeniyle, beklentilere göre doğru otomobil tavsiyesi verilebilmelidir. Eğer sıfır km bir otomobil almayı tercih ediyorsanız, alacağınız aracın yeni nesil donanım ve motor özelliklerine sahip olmasının yanında verimlilik, konfor ve güvenlik özellikleri öne çıkacaktır. Yeni nesil teknolojilere sahip araçların daha hafif ve daha düşük yakıt tüketimine sahip oldukları, emisyon oranlarının da düşük olması nedeniyle çevreyi daha az kirlettikleri göz önüne alınmalıdır. Üretim yöntemleri ve kullanılan malzemeler nedeniyle yeni nesil otomobiller, yüksek mukavemette gövde yapısına sahip olmalarının yanında ağırlıkları azalmıştır. Bu durum ağırlığa bağlı yakıt tüketimini ve yol tutuş özelliklerini olumlu yönde etkilemektedir. Düşük hacimli ve yüksek verimle çalışan turbo destekli yeni nesil motorlar, gelişmiş otomatik ve manuel şanzıman sistemleriyle daha az yakıt tüketerek daha yüksek performans sunabilmektedir. Otomatik Start&Stop sistemi, statik dönüş farları, geniş ekran multimedya sistemleri, ABS, ESP gibi gelişmiş güvenlik donanımları günümüzde B ve C segmentinde yer alan yeni pek çok otomobil modelinde bulunmaktadır. İkinci el araç satın alma sürecindeki öncelikleri sıralamak gerekirse; önemli bir kazası olmaması, bakımlarının zamanında, eksiksiz ve tercihen yetkili servisinde yapılması, aracın iç ortamının temiz olması, kilometresinin düşük olması ve mümkün olduğu ölçüde model yılının yakın olması sayılabilir. Yıl içinde otomobil ile yapmayı planladığımız yol miktarı dizel veya benzinli motor tercihimizi etkileyebilecektir. Ayrıca tüm bu araştırma, değerlendirme ve karar verme sürecinde, almak istediğimiz aracın bütçemize ve ihtiyaçlarımıza uygun olması gerektiğini unutmamalıyız. Doğru otomobil seçimi Otomobil alırken doğru bir seçim yapabilmemiz, hangi özelliklerin bizim için öncelikli olduğunu belirlememize bağlıdır. Yakıt tüketimi, bagaj hacmi, sürücü destek sistemleri gibi otomobilin işlevsel özelliklerinin yanında satış sonrası hizmetlerin yaygınlığı ve kalitesi ya da tasarımı, rengi gibi görünüm özellikleri de yeni bir otomobil alırken yapacağımız seçimi etkiler. 0 km yeni mi yoksa ikinci el mi? Son birkaç yıldır düşen sıfır otomobil satışlarında, bu duruma neden olan en önemli etkenler; fiyatların ve taşıt kredisi faiz oranlarının yükselmesi olarak gösterilebilir. Bununla birlikte, döviz kurlarında yaşanan aşağı yönde hareketliliğe, taşıt kredisi faiz oranlarında gerçekleşen düşüş ve markalarının yıl sonu otomobil kampanyaları da eklenince sıfır otomobillere olan ilgi artmış oldu. Bunun yanında ikinci el sorunsuz bir otomobil almak için kapsamlı bir araştırma gereklidir. Günümüzde, Hasar Sorgulama Servisi 5664 ile araçların hasar ve tamir süreçleri hakkında bilgi edinebiliyoruz. Ayrıca otomobil servislerinin 100 nokta kontrolü gibi isimlendirdiği kapsamlı kontroller, almayı düşündüğümüz ikinci el araç hakkında detaylı bilgiler verebilir. İkinci el otoda en çok tercih edilenler İkinci el otomobillerde 2020 yılı Nisan ayı itibariyle en çok tercih edilen otomotiv markası 20.400 adet satışla Volkswagen oldu. Nisan ayında Volkswagen’i 18.582 adet satışla Renault ve 13.341 adet satışla Fiat takip etti. Bu markaları 12.309 adetle Ford, 7.832 adetle Opel, 6.363 adetle Peugeot, 6.351 adetle BMW, 5.907 adetle Mercedes-Benz, 5.807 adetle Hyundai ve 4.101 adetle de Toyota izledi. En çok tercih edilen bu markalar, ikinci el online otomobil pazarındaki satışların %79’luk bölümünü oluşturdular. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, 2020 yılı Nisan ayında Türkiye ikinci el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında ilana çıkan 177.589 adet aracın %72’si satıldı. Ayrıca, Nisan ayında online pazarda en hızlı satılan marka 39 günle Renault olurken, en yavaş satılan ise 57 günlük satış hızıyla BMW olarak belirlendi. Nisan ayında ikinci el online pazarda en çok tercih edilen ilk 10 markanın en çok satan binek modeli sıralamasında zirve yine değişmedi. Satışlarda, Volkswagen Passat modeli 6.616 adetle ilk sırada yer alırken, 4.874 adetle Renault Clio ve 4.454 adetle Renault Megane izledi. Ardından 4.299 adetle Opel Astra, 3.707 adetle Renault Fluence, 3.455 adetle Ford Focus, 3.084 adetle VW Polo, 2.992 adetle VW Golf, 2.988 adetle Renault Symbol ve 2.905 adetle de VW Jetta geldi. Hafif ticari araçlar kategorisinde Fiat Fiorino 3.164 adetle Nisan ayında ilk sırada yer aldı. İkinci el hafif ticari araç satışlarında Fiat Fiorino’yu 3.104 adetle Fiat Doblo, 2.151 adetle Ford Transit/Tourneo Courier, 2.33 adetle Ford Transit/Tourneo Connect, 1.615 adetle VW Caddy, 1.451 adetle Ford Transit, 1.332 adetle Renault Kangoo, 1.203 adetle Peugeot Partner, 588 adetle Citroen Berlingo ve 584 adetle de VW Transporter izledi. Dizel, benzinli, hibrit veya elektrikli otomobil tavsiyesi Otomobiller motor tipine göre değerlendirildiğinde, dünya genelinde artık yavaş yavaş üretimi azaltılan ve ileride üretiminin tamamen durdurulması planlanan dizel motorlu otomobil satışlarındaki düşüşün sürmesi dikkati çekiyor. Üreticilerin geçmiş yıllara kıyasla daha az dizel motorlu aracı piyasaya sunması da dizel satışlardaki azalışta önemli etkenlerden biri olarak kabul ediliyor. Oto gazlı otomobil satışlarında da azalış kaydedildi. Gelecekte içten yanmalı motorlu otomobillerin yerini alması beklenen hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları ise son dönemlerde olduğu gibi artmaya devam etti. Birçok üretici, daha önce duyurusunu yaptığı modellerini piyasaya sürmeye başladı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin verilerine göre geçtiğimiz yıl 7.733 adet elektrikli araç satışı gerçekleşti. Otomatik, yarı otomatik veya manuel vitesli otomobil tavsiyesi Otomatik vitesli otomobiller çift kavramalı gelişmiş otomatik şanzıman teknolojileriyle çok daha seri çalışmakta, yeni nesil yüksek verimli motorlar ile düşük yakıt tüketimi sağlayabilmektedirler. Sürüş kolaylığı ve konforunu da göz önüne aldığımızda, gittikçe yaygınlaşan otomatik vitesli otomobillere artan talebi anlamak mümkün olacaktır. Bunun yanında, marka ve modele göre değişmekle beraber otomatik vitesli otomobiller, genellikle düz (manuel) vitesli otomobillere göre daha yüksek fiyatla satılmaktadırlar. Otomobil üreticileri otomatik şanzıman teknolojileri konusunda yıllar içinde önemli gelişme kaydettiler. Buna bağlı olarak da otomatik vitesli otomobil modelleri de yaygınlaştı. 2019 yılının ilk altı aylık döneminde Ülkemizde satılan otomatik vitesli araçların payı %66,28’e yükseldi. Sedan, hatchback, MPV veya SUV tercihi Bu konuda kişisel tercihlerin yanında, otomobilin kullanım amacı ve ihtiyaçlar belirleyici olmaktadır. Örneğin; aileler için büyük bagaja sahip sedan otomobiller veya geniş iç hacimleriyle SUV modeller tercih sebebiyken, hatchback modeller sportif görünümleriyle öne çıkmaktadır. Türkiye’de gövde tiplerine göre en çok tercih edilen otomobiller, 2019 yılı ilk altı aylık dönemde gerçekleşen satışlara göre %50,7 oranında pay ve 79.341 satış adediyle sedan otomobiller oldu. Otomobilde marka ve model seçimi Otomobil üreticileri satış kampanyaları ile zaman zaman müşterilerine fiyat, finansman, garanti, servis ve donanım ile ilgili farklı avantajlar sunabilmektedirler. Güncel otomobil kampanyalarının takip edilmesi otomobil seçiminizde yardımcı olabilir. Marka seçiminde, otomobil üreticisine olan güven duygusu, aracın menşei, satış sonrası hizmetlerin kalitesi ve yaygınlığı öne çıkmaktadır. Opak, sedefli veya metalik boya tavsiyesi Tamamen kişisel bir tercih olan otomobilin renk ve boyası konusunda, bazı üreticilerin metalik boya için fiyat farkı uygulaması nedeniyle opak boya seçeneği tercih edilebilmektedir. Metalik boyaların göz alıcı pek çok farklı rengi otomobillere şık bir görünüm sağlamaktadır. Opak renk seçeneğinde ise genellikle beyaz ve siyah renkler tercih edilmektedir. Genel olarak otomobilde renk seçimi kişisel tercihler doğrultusunda yapılmakla beraber, otomobilin satış maliyetini etkilediği durumlarda, örneğin metalik renk için ek bir fiyat farkı vermek istemeyenler opak renkleri seçebilmektedirler. Bazı modellerin tasarımında, otomobil gövdesi ve bileşenlerinde birden fazla renk kullanılabilmekte ve farklı renk kombinasyonlarının seçilebilmesine olanak tanınmaktadır. Otomobiller için farklı özel boya çeşitleri de bulunmaktadır. Sıfır otomobillerde bu tür boyaların tercih edilmesi durumunda, metalik boyada olduğu gibi otomobilin fiyatına genellikle boya farkı eklenmekte, bu da toplam satış bedelini arttırdığından, otomobilin vergi dilimini değiştirebilmektedir. Otomobillerde donanım özelliklerinin karşılaştırılması Otomobil üreticileri, modellerini farklı donanım paketleri ile satışa sunarken, otomobile opsiyonel olarak eklenebilen ekstra donanım özellikleriyle de müşterilerine farklı fiyat ve özellik seçenekleri sunarlar. Tüm bu donanım özelliklerinin marka ve modeller arasında karşılaştırması, otomobil almak isteyenler için zaman zaman karışık bir durum oluşturabilir. Donanım paketleri kapsamında sunulan özellikler, otomobillerin satış fiyatlarını ve yeni ÖTV düzenlemesi ile otomobile uygulanacak ÖTV oranını da etkileyebilir. Otomobillerin donanım paketleri genel olarak güvenlik, konfor, performans ve tasarım unsurları ile gruplandırılabilir. Otomobil almak isteyenlerin donanım özellikleri seçimi konusunda, öncelikle güvenlik donanımlarının günümüz standartlarında olmasına dikkat göstermelerini önerebiliriz. Ayrıca benzinli veya dizel motor seçimi, otomatik veya manuel vites tercihi ile yakıt tüketimi ve motor gücünü de kapsayan performans özellikleri dikkatle incelenmelidir. Konfor özellikleri hem şehir içi hem de şehir dışı yolculuklarda önem taşımaktadır. Seçime sunulan tasarım özellikleri arasında fonksiyonel olanlar öne çıkmalıdır. Sizin için en doğru donanım versiyonunu tespit etmek için kullanıcıların yorumlarından da faydalanabilirsiniz. Otomobil donanım versiyonu seçiminde eklenen özellikler sonucu artan fiyat bir üst segment fiyatına ulaşıyor ise donanım özelliklerinin tekrar incelenmesinde fayda olabilir. Aile aracı alacaklar için tavsiyeler Aile araçları hatchback, sedan, station wagon, MPV veya SUV gövde tipine sahip olabilir. Genellikle 5 veya 7 kişilik oturma alanları ile dikkat çeken aile araçları, geniş kullanım alanlarının yanı sıra büyük bir bagaja da sahip olabiliyor. Aileler için faydalı olabilecek fonksiyonel pek çok özellik eklenmiş olan bu araçlar, kapı cepleri, koltuk altları ya da orta konsol gibi noktalara yerleştirilen saklama alanları, ISOFIX koltukları ve gelişmiş multimedya bağlanabilirlik çözümleri ile de hayatı kolaylaştırıyor. Bir aile aracı seçerken göz önünde bulundurulması gerek bazı hususlar şu şekilde sıralanabilir. Güvenlik her zaman önemlidir, fakat aileniz söz konusu olduğunda bu olgu daha da önemli hale gelir. Çoğu modern aracın iyi bir güvenlik sistemi vardır. Mükemmel güvenlik sistemine sahip bir araç bulmanın en kolay yolu ise Euro NCAP değerlendirmelerine bakmaktır. Ayrıca araç içi güvenliğin bütünselliği açısından ISOFIX koltukları da önem taşır. Geleneksel tipteki bebek koltuklarının yerini alan ISOFIX çocuk koltukları, ergonomik tasarımları sayesinde hem rahat hem de güvenli bir yolculuk sağlar. Aile otomobili alırken iç hacme ve bagaj büyüklüğüne de dikkat etmekte yarar var. Özellikle uzun yolculuklarda bu detaylar oldukça ferahlatıcı olabilir. Seçtiğiniz aracın yapım kalitesi, kalabalık ailenizin ya da çocuklarınızın yarattığı günlük yıpranmalara dayanabilmelidir. İster bir SUV isterse kompakt bir sedan olsun konfor özellikleri, aile aracı tavsiyesi için önde gelen kriterler arasında yer alıyor. En çok tercih edilen otomobil segmentleri 2019 Haziran ayı sonunda otomobil pazarının %87,35’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde en yüksek satışa 99.059 adet ve %63,3 oranında payla C segmenti otomobiller ulaştı. Otomotiv endüstrisinin elektrikli araçlara yöneldiği bir gerçek. Henüz şarj istasyonlarının yeterince yaygınlaşmaması ve satış fiyatlarının, benzinli ve dizel motorlu araçlara göre nispeten yüksek olması, elektrikli otomobillerin tercihinde soru işaretleri yaratsa da geçiş döneminde kendi kendini şarj edebilen hibrit otomobil modelleri yaygınlaşıyor. Alıntı 44 Yorum bağlantısı Şimdi Paylaş Daha fazla paylaşma seçeneği...