Jump to content
×
×
  • Yeni Oluştur...

Weblep.Com'a Hoş Geldiniz !

Weblep.Com'da aradığınız herşeyin çok daha fazlasını bulabilirsiniz , forum slayt reklam alanının da ilerleyen tarihlerde içerikler yer almaya başlauyacaktır.

WebLep Hosting ve Tasarım

Weblep.Com'a Hoş Geldiniz !

Weblep.Com'da aradığınız herşeyin çok daha fazlasını bulabilirsiniz , forum slayt reklam alanının da ilerleyen tarihlerde içerikler yer almaya başlauyacaktır.

WebLep Hosting ve Tasarım

Weblep.Com'a Hoş Geldiniz !

Weblep.Com'da aradığınız herşeyin çok daha fazlasını bulabilirsiniz , forum slayt reklam alanının da ilerleyen tarihlerde içerikler yer almaya başlauyacaktır.

WebLep Hosting ve Tasarım

Weblep.Com'a Hoş Geldiniz !

Weblep.Com'da aradığınız herşeyin çok daha fazlasını bulabilirsiniz , forum slayt reklam alanının da ilerleyen tarihlerde içerikler yer almaya başlauyacaktır.

WebLep Hosting ve Tasarım

Weblep.Com'a Hoş Geldiniz !

Weblep.Com'da aradığınız herşeyin çok daha fazlasını bulabilirsiniz , forum slayt reklam alanının da ilerleyen tarihlerde içerikler yer almaya başlauyacaktır.

WebLep Hosting ve Tasarım

  • Bu Alana Reklam Verebilirsiniz
    Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Araba Park Etme Oyunu Örnek Kodları | Flash CS5 ActionScript 3.0

Konuyu değerlendir


programYaz
 Paylaş


Önerilen İletiler

Araba Park Etme Oyunu Örnek Kodları | Flash CS5 ActionScript 3.0
 Paylaş


  • Kullanıcı

çok basit bir hali ile araba park etme oyunu yapacağız. Yön tuşlarını kullanarak arabayı hareket ettireceğiz. Arabayı Çevirmek içinse A ve S harf tuşlarını kullanacağız. Dediğim gibi burada tam bir oyunu kodlamayacağız ama size fikir verme açısından basit halini yapacağız. Sizler kodları geliştirerek daha iyilerini yapabilirsiniz. Şimdiden kolay gelsin.

İlk önce Flash ile ActionScript 3.0 bir sahne açın.

Sahnenin içerisine çeşitli engeller ve bir araba ekleyin. Benim yerleşimim aşağıdaki gibidir.

 

arabaparki1.png

 

Arabayı Çevirmek için A-S tuşlarını kullanın yazan kısım dinamik metin alanıdır ve adı mesajdır.
Renkli ve kalın çizgili dörtgen şeklindeki engellerin isimleri sırası ile e1,e2,e3,e4,e5 ve e6, içi beyaz ve ince çizgili alanın ismi ise parkyeri olarak belirlenmiştir. Araba nesnemizin adıda tahmin edeceğiniz gibi araba.

Bu yerleşimi yapınca zaman çizelgesinde ikinci kareyi sağ tıklayın ve boş ana kare ekleyi seçin. Karşınıza boş bir sahne gelecektir. Sahneye bir buton ekleyin ve adını oyna olarak belirleyin.

Artık tasarımı tamamlandı. Zaman çizelgesinde 1. kareye gelin ve F9 tuşuna basarak kod ekranını açın ve aşağıdaki kodları yazın.

 

//animasyonu durdurur
stop();
//hangi işlemde çalışacak fonksiyonları belirler
//fonksiyonlar hareket,cevir ve carpma
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket);
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, cevir);
this.addEventListener( Event.ENTER_FRAME, carpma)
 
//hareket fonksiyonu
//klavyedeki yön tuşlarına göre arabanın koordinatlarını değiştirir.
function hareket(event:KeyboardEvent) 
{
	if (event.keyCode==Keyboard.LEFT) {
        araba.x -= 1; // top nesnesinin x koordinatını 1 eksiltir.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.RIGHT) {
        araba.x+=1; // top nesnesinin x koordinatını 1 artırır.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.UP) {
        araba.y-=1; // top nesnesinin y koordinatını 1 eksiltir.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) {
        araba.y+=1; //top nesnesinin y koordinatını 1 artırır.
    }
	if (araba.x == parkyeri.x && araba.y == parkyeri.y)
	   mesaj.text ="Tebrikler...";
}
 
//cevir fonksiyonu
//A veya S tuşlarına basılınca nesneyi sağa yada sola çevirir.
function cevir(event:KeyboardEvent) {
if (String.fromCharCode(event.charCode)=="a" || String.fromCharCode(event.charCode)=="A")
	{
	  araba.rotation += 5;
	}
	if (String.fromCharCode(event.charCode)=="s" || String.fromCharCode(event.charCode)=="S")
	{
	  araba.rotation -= 5;
	}
}
 
//carpma fonksiyonu
//araba engellere çarparsa yapılacak işlemler
function carpma( e:Event ):void
{
    if(araba.hitTestObject(e1) || araba.hitTestObject(e2) || araba.hitTestObject(e3) || 
	   araba.hitTestObject(e4) || araba.hitTestObject(e5) || araba.hitTestObject(e6))
       {
           gotoAndStop(2);
       }
}

 

Zaman çizelgesindeki 2. kareye geçin ve aşağıdaki kodları yazın.

 

oyna.addEventListener(MouseEvent.CLICK,basa);
function basa (e:MouseEvent)
{gotoAndStop(1);}

 

Ada LoveLace

Yorum bağlantısı
Şimdi Paylaş


Konu Altı Reklam 1
Konu Altı Reklam 2
  • İleti 0
  • Oluşturulma
  • Son yanıt

Bu Konudaki En İyi Paylaşımcı

Popüler Günler

Bu Konudaki En İyi Paylaşımcı

Popüler Günler

Konu Görselleri

Şimdi Konuya Katılın

Şimdi gönderebilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Bir hesabınız varsa, şimdi oturum açın .

Misafir
Konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...