Kullanıcı kral medya Oluşturulma : 11 Haziran, 2022 Kullanıcı #1 Paylaş Oluşturulma : 11 Haziran, 2022 Meta etiketler, bir web sayfasındaki içeriği tanımlayan bir dizi kelime ve kelime öbeğidir. Arama motorları tarafından okunabilmesi için genellikle bir web sayfasının HTML kodunda kodlanırlar. Meta tag, içeriğin konusu, anahtar kelimeleri ve içerik başlığı gibi sayfa hakkında değerli bilgiler sağlar. Bu nedenle, meta etiketler oluşturmak için profesyonel bir SEO Danışmanı ile çalışmanız veya araştırma yapmanız öneririz. Bu tercihi yaparak ilerlemeniz yatırımınızın sonuçlarını web sitenizde görmenizi kolaylaştırır. Meta Tag Ne İşe Yarar? Meta etiketler, arama motorunun içeriğini daha iyi anlayabilmesi için web sayfası hakkında bilgi sağlamak için kullanılır. Bu etiketler, arama motorlarına web siteniz hakkında bilgi verir. Meta etiketleri son kullanıcı tarafından görülmez. Arama motorları ve tarayıcılar tarafından içeriği indekslemek ve sunmak için kullanılırlar. Bir web sayfası için meta etiketler gerekli değildir, ancak arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha iyi sıralanmasına yardımcı olabilirler. Meta açıklama, web sayfasının içeriğini ve kullanıcılara neler sunduğunu açıklayan bir karakter dizisidir. Ayrıca SERP listelerinde görünen bir önizleme parçacığı da sağlar. Meta açıklama, her sayfa için benzersiz olmalı ve arama yapanları SERP’lerden sitenize tıklamaya ikna edecek kadar çekici olmalıdır. Meta Tag Nasıl Olmalı? Meta etiketler, içeriğinizi tanımlamak için kullanılan etiketlerdir. İçerik hakkında bilgi vermek için kullanılırlar. Bu nedenle arama motorlarının web sitenizi doğru şekilde indexlemesi için meta etiketlerini doğru kullanmanız gerekir. Meta etiketler tüm arama motorları için aynı olabilir. Ancak kullanım kalıpları değişebilir. Google, meta etiketi için maksimum 130 karakter gerektirirken Yandex için 160 karakter gerektirebilir. Bu karakter sınırın bilip oluşturduğunuz metni ona göre oluşturmanız gerekmektedir. Meta etiketler kısa ve öz olmalıdır. 10 kelimeden kısa olmalı ve belge metninde daha önce zikredilen kelimeleri tekrar etmemelidirler. Meta etiketler oluştururken dikkate alınması gereken birçok faktör vardır. En önemli şey, meta açıklamanın ve anahtar kelimelerin sayfanızdaki içerikle alakalı olduğundan emin olmaktır. Ayrıca çok fazla anahtar kelime kullanmaktan kaçınmalısınız çünkü bu sadece hedef kitlenizin kafasını karıştıracaktır. Bu süreç içerisinde insanların yaptığı en yaygın hata ise anahtar kelimelerini başlık etiketine koymak ve meta açıklamasına eklemeyi unutmaktır. Başlık etiketi çok önemlidir, ancak insanların arama sonuçlarından tıkladıklarında sayfanızda ne bulacaklarını bilmeleri için meta açıklamanın da eklenmesi gerekir. Yani hem başlığa hem de açıklama bölümüne anahtar kelimemizi ekleyerek metnimizi oluşturmamız gerekmektedir. Meta Tag Title Ne demek? Meta tag title, internetteki her sayfada bulunan HTML kodunun bir parçasıdır. Başlık görevi gören meta başlıklar, Google gibi çeşitli arama motorlarının web sitenizin dizin bölümündeki bağlantıları bulmasını kolaylaştırır. Meta title, tarayıcılarda da kullanılır. Tarayıcınızda açtığınız sekmelerde gördüğünüz başlık kısmı, o bağlantının HTML kodu için meta başlık kısmına atıfta bulunur. Bu sayede aynı anda açık olan birçok sekmeyi ayırt edebilir ve ilgili sayfayı tarayıcınızda yer imlerine eklerken bu başlığı kontrol ederek sayfanın içeriğini hatırlayabilirsiniz. Bunu akılda tutarak, meta title etiketlerini herhangi bir içeriğin başlığı olarak düşünebilirsiniz. Meta Tag Nereye Eklenir? Meta etiketler, web sayfasının içeriğini tanımlamak için kullanılır. Meta etiketi sayfanın en üstüne (head) eklenmelidir. Meta Açıklama (Description) Nasıl Olmalı? Meta açıklamalar çoğu web yöneticisi tarafından genellikle gözden kaçırılır, ancak bunlar sitenin SEO’sunun önemli bir parçasıdır. Bir meta açıklama kısa ve öz olmalıdır. 160 karakterden uzun olmamalıdır. Meta açıklama, arama motoru sonuçlarında gösterilen bir metin parçacığıdır. Potansiyel bir müşterinin şirketiniz hakkında gördüğü ilk şey budur ve ilgi çekici ve açıklayıcı olması gerekir. Meta description kısa ve öz olmalı, ancak yine de kullanıcının web sitenize tıklamak isteyip istemediğine karar vermesi için yeterince bilgilendirici olmalıdır. Potansiyel müşterilerinizi en doğru meta description stratejisi ile web sitenize çekmek için profesyonel bir kişiden SEO Eğitimi alabilirsiniz. Alıntı plefrytpyhşpyşp Yorum bağlantısı Şimdi Paylaş Daha fazla paylaşma seçeneği...